Vrij kort bekeravontuur voor Bredevoort 1

Op een warme, zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort de tweede bekerwedstrijd op het programma. Vierdeklasser Ulftse Boys werd ontvangen op sportpark ’t Brook, door de pers ook wel eens ‘het Versailles van de Achterhoek’ genoemd door de mooie groene omgeving. Het mooie weer zorgde voor een hoop bekijks langs de lijn, de scheidsrechter moest echter wel een aantal keer benoemen dat deze mensen achter de boarding moesten gaan staan. Fijn en goed om te zien dat de scheids naast het voetbal ook met de veiligheid bezig is.

De eerste helft ging mooi gelijk op. Ulftse Boys liet steeds slim een centrale verdediger doorstappen tijdens het opbouwen om meer ruimte te creëren, hier hadden de heren van Bredevoort in eerste instantie veel moeite mee. De eerste helft leverde voor beide teams weinig hele grote kansen op, Bredevoort wist af en toe vanuit de omschakeling voor dreiging te zorgen en aan de andere kant probeerde Ulftse Boys het een paar keer met een schot van afstand. Met een 0-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft begon met een sterke fase van Bredevoort. Bredevoort wist Ulftse Boys goed onder druk te zetten, dit resulteerde ook in een aantal goede kansen. Hier is wel weer het probleem van Bredevoort duidelijk te zien, er wordt veel te moeilijk gescoord. Nadat de heren uit Ulft deze fase overleefd hadden wisten ze uit het niets toe te slaan. De snelle, net ingebrachte middenvelder van Ulft maakte een goede loopactie vanuit de tweede lijn. Hier werd hij ook nog eens bereikt met een goede pass waardoor hij door kon lopen op Ruben Anvelink. De speler van Ulftse Boys maakte dit rustig af. Voor Bredevoort een domper maar de wedstrijd was nog zeker niet gespeeld. Zowel Ulftse Boys als Bredevoort wist nog een handvol kansen te creëren, hier werd niet uit gescoord.

Al met al een wedstrijd waar positief op terug kan worden gekeken. Bredevoort wist met veel strijd en inzet het Ulftse boys, dat een klasse hoger speelt, knap lastig te maken. Bredevoort zal voortaan beter met de kansen om moeten gaan om ook daadwerkelijk punten te gaan pakken. Volgende week zondag speelt Bredevoort de laatste wedstrijd in de beker. Deze wedstrijd zal om 14.30 bij KSV worden gespeeld.