Teamuitje Bredevoort 3

Zaterdag 4 november was het na bijna anderhalf seizoen tijd voor het eerste teamuitje van het nieuwe derde. Voor 5 november stond de wedstrijd tegen SVBV gepland, maar volgens Roel Woordes waren de weergoden ons goed gezind want op zaterdag zag de consul al aanleiding om de wedstrijd af te gelasten.

De door Rob te Selle aangewezen organisatoren Geert te Hennepe en Jochem Meulenbeek wisten al geruime tijd niets te plannen en als er wel iets gepland werd dan werd het ook weer op het laatste moment gewijzigd. De heren hadden de spanning dus flink op laten lopen. Alleen Mark Luiten liet verstek gaan. Ook de geblesseerde Niels van den Ham was aanwezig waarop menig speler van ut dadde zich spontaan en met een knipoog voorstelde aan Niels.

Er werd om negen uur ’s avonds verzameld bij Café Misterpoort, maar zoals gebruikelijk werd dit ruim geïnterpreteerd. Verrassend was wel dat Ibe Smit nu opeens als eerste aanwezig was en Henk Klein Nibbelink als laatste. De prioriteit bij Ibe ligt dus duidelijk ergens anders dan bij voetbal op zondagmorgen. De Bredevoorters konden vervolgens op de fiets naar ’t Noorden om daar mee te kunnen hossen bij de foute party. In het begin werd netjes plaats bij de bar gezocht maar in de loop van de avond verplaatste het team zich zelfs naar de dansvloer. Niet om te dansen, maar de statafel werd gewoon op de dansvloer gezet. Mark Luiten besloot alsnog om aan te sluiten en werd met applaus binnen gehaald. Mark kreeg hiermee in één keer meer applaus dan de aanwezige artiesten.

In de loop van de avond bleek de saamhorigheid in het team wat af te brokkelen. De één na de ander piepte er tussenuit, maar de harde kern bleef uiteraard over en was vrij opgelucht dat de zondagmorgen in bed besteed kon worden. Dit met uitzondering van Ibe Smit en Bart Stronks die om vijf voor half tien alweer in de bus zaten om af te reizen naar Heeren-Sferen in City Lido te Groenlo. Wederom viel op dat Ibe op tijd was en zijn kater wegdronk met een nieuw biertje.

Kortom prima geslaagd uitje waarbij Bredevoort 3 bewees ook goed te kunnen presteren buiten het veld.