sv Bredevoort 1 weet zich niet te revancheren op sv Delden

Op een eerst regenachtige en later zonnige zondagmiddag speelde sv Bredevoort wederom een thuiswedstrijd, ditmaal was subtopper sv Delden de tegenstander. De heenwedstrijd ging, in het Bredevoort Schittert weekend, met 1-0 verloren. Bredevoort speelde vandaag in een ietwat gewijzigde opstelling, hetgeen in de eerste helft prima uitpakte. Met vlagen was de opbouw van achteruit goed verzorgd, waardoor Bredevoort een licht veldoverwicht had. Dit leidde tot enkele kleine kansjes. Halverwege de eerste helft leidde dit, door een van richting veranderd schot, tot de verdiende 1-0.

Richting het einde van de eerste helft draaide het spelbeeld, al dan niet door een wat overspannen optreden van de scheidsrechter. sv Delden drong meer aan, tevens werd het spel fysieker.  Desondanks was het onbegrijpelijk dat de scheidsrechter de eerste helft maar liefst 9 minuten blessuretijd bijtrok. Bredevoort haalde met samen geknepen billen de rust.

De tweede helft kwam wat rustiger op gang, Bredevoort verzuimde de 2-0 te maken. Gaandeweg begon Delden weer meer aan te dringen. Na een terecht afgekeurd was het enkele minuten later wel raak, de spits van Delden kwam één op één met keeper Ruben Anvelink als sterkste uit de strijd. Waar nadien de grensrechter van Delden wel érg scherp vlagde, vond de scheidsrechter het nodig de grensrechter aan Bredevoort zijde te laten staan bij een hoge bal binnen de 5 vijf meter. Dit leidde tot de onverdiende 1-2, waar een gelijkspel meer verdiend was geweest.

Voor sv Bredevoort een typerende wedstrijd in een teleurstellend seizoen. Zaak is om het seizoen met een goed gevoel af te sluiten, de eerst volgende mogelijkheid is zondag 6 mei, dan staat de uitwedstrijd bij GSV uit Geesteren op het programma.