Simpele overwinning Dames 1

Klokslag 9 uur, alle dames zijn deze morgen weer op tijd aanwezig in de kantine van Bredevoort. Toch…?? Of niet…?? Nee, we missen er toch ééntje, dat komt niet vaak voor bij ons! Toch maar eens een belletje plegen, je weet nooit. Heel slaperig hoor je dan…jaahhh…. en dan neeehhh!! Tsja… feestje gehad, kindje uit logeren en dan ook nog eens de tijd een uurtje verzetten blijkt geen goede combinatie!  Er worden oprechte excuses gemaakt aan alles en iedereen, maar een plaats op de bank is uiteindelijk toch haar lot.

Dan de wedstrijd. Vandaag kregen we de dames van Juventa’12 uit Wierden op bezoek. Een ploeg die dit seizoen onderin bivakkeert en waar we in de uitwedstrijd eigenlijk simpel van wonnen. Ook vandaag bleek de ploeg bepaald geen ‘hoogvlieger’ te zijn. Na 5 minuten kon Lucelle al alleen op de keeper afstormen. Net op het moment dat ze rond het 16-meter gebied wou gaan schieten werd ze neergehaald en leverde dat de tegenstander al een gele kaart op. De daaruit voortvloeiende vrije trap ging helaas net naast. Maar het was uitstel van executie want 5 minuten later was Liset er als de kippen bij om een afgeslagen corner in het doel te schieten, 1-0. Lekker vroeg op voorsprong, dat moet een beetje rust in het spel geven denk je dan, maar helaas ging dat niet zo. We waren veruit de betere ploeg, maar het spel bleef onrustig, waardoor veel passes niet of niet goed aankwamen. We kregen wel een aantal kansen via Liset en Aafke maar het duurde tot de 40e minuut tot het 2-0 werd. Lucelle zette de tegenstander goed onder druk, veroverde de bal en schoot die vervolgens in de lange hoek. Het enigste wat Juventa deze 1e helft had gedaan was de bal naar voren rammen en hopen dat de voorhoedespelers er iets ‘mee konden’. Eén keer lukte dit ook nog bijna, maar Charissa stond goed opgesteld en redde prima.

Na rust hetzelfde spelbeeld. Wij bepaalden, zij hielden tegen. Tot 10 minuten later Liset zich in een duel ietwat liet provoceren en haar arm iets naar achteren bewoog. De scheidsrechter beoordeelde dit als een slaande beweging en gaf haar een rode kaart, waar dit in onze ogen absoluut onterecht was. Maar goed, je komt met 10 man te staan en iedereen moet vervolgens een stapje extra doen. Toch bleven de kansen voor ons komen. Zowel Lucelle als Fennie had een prima schot op goal, en 10 minuten voor tijd schoot Fennie uit een mooie aanval over rechts de bal op de lat. Juventa probeerde nog wel de overtal-situatie uit te buiten, maar verder dan een verdwaald schot op de paal kwamen ze niet. Integendeel, vlak voor tijd had Lucelle weer een goede rush aan de rechterkant van het veld, en nu wist Fennie de bal wél in de goal te schieten, 3-0. In de extra tijd nog een geweldige kans voor Lucelle om de stand een nog mooier aanzien te geven, maar 1 op 1 met de keeper wist ze de bal niet in het net te krijgen.

Al met al een overwinning die geen moment in gevaar kwam tegen een toch wel heel matige tegenstander. Volgende week spelen we de uitwedstrijd tegen de dames van Hoeve Vooruit, aanvang half 12. Ook daar gaan we weer voor de drie punten!