Schraal puntje voor Bredevoort 3 bij Wolfersveen 3

Bredevoort 3 mocht op 6 november afreizen naar de Wolfersveen om aldaar aan te mogen treden in Stadion De Stikke Bocht tegen het derde elftal van Wolfersveen. Voor de wedstrijd bleek alweer dat begrijpend lezen niet het sterkste punt van de groep is, want wederom ging het meteen over de eikel van de week. Er was ditmaals zelfs sprake van een voorbereiding op de uitreiking van de eikel van de week. Randy had volgens zoonlief Bram verkneukelend met de laptop op schoot gezeten om een gedicht te maken voor de uitreiking van de Eikel van de week.

De reis naar Wolfersveen levert overigens ook nieuwe inzichten over te rijden routes. Luuk Schreurs nam de slogan Gelderland levert je mooie streken iets te letterlijk en heeft zijn reisgenoten getrakteerd op een mooie zondagsrit door de Achterhoek. Gelukkig waren ze nog wel ruim op tijd.

De wedstrijd werd wederom aangevat met een konijn uit de hoge hoed. Waar de laatste weken plotseling Roel Woordes zich terugvond als laatste man, was het nu de beurt aan Bram Visser. Dit geheel tot zijn eigen verrassing. Bredevoort had veel overwicht in de eerste helft maar echte grote kansen kreeg het niet. Wel waren er vele afstandsschoten die niet echt indruk maakten op Wolfersveen. Een speler van Wolfersveen merkte zelfs op dat Bredevoort beter op afronden konden gaan trainen aankomende week. Maar vlak voor rust was het toch raak maar dan wel aan de verkeerde kant. Een moment van onachtzaamheid in de verdediging bij Bredevoort zette Wolfersveen vrij voor de keeper. Via de rebound van keeper Bart’s gezicht kwam de bal terug en werd er afgerond door Wolfersveen. 1-0 bij rust.

Na de rust had Wolfersveen moed gekregen en ze begonnen volop aan te vallen. Een eerst handsmoment in Bredevoorts strafschopgebied werd door de scheidsrechter niet gezien. Maar toen daarna Mark Luiten nogmaals de bal met de hand beroerde, werd er een penalty toegekend aan Wolfersveen. Iedereen behalve Mark Luiten kon zich vinden in de beslissing en zo kwam Bredevoort op een 2-0 achterstand. Bredevoort kwam echter terug in de wedstrijd door een afstandsschot van Ibe Smit. Ibe zag de keeper heel iets voor de goal staan. Vanaf ongeveer dertig meter vanaf de linkerzijlijn wist hij, via lat en paal, de doelman van Wolfersveen te verschalken. Bredevoort was weer terug in de wedstrijd en begon iets beter te voetballen. Na functioneel balverlies van Henk Klein Nibbelink (zo kun je alles recht lullen) kwam de bal via vele schijven bij Jordi Bussink. Die soleerde door de verdediging en maakte de gelijkmaker. Hier bleef het bij, maar gezien het overwicht in vooral de eerste helft voelde het voor Bredevoort toch wat schraal om maar één punt mee te nemen.

Na de wedstrijd werd zoals reeds vermeld de uitreiking van de Eikel van de week gedaan in dichtvorm. Gek genoeg overtrad Randy de ongeschreven regel dat een uitreiking betrekking moet hebben op de afgelopen wedstrijd/week. Niels meende in de wedstrijd tegen GWVV een omhaal te moeten maken. Zoals het kelderklasse-niveau betaamt, mislukte deze poging jammerlijk en zat er een metertje of vier tussen bal en voet. Met deze dichterlijke onderbouwing kon de rest van het team niet anders dan instemmen.