O15-1 sluit seizoen af met gelijkspel

Na een wisselvallig seizoen stond afgelopen zaterdag de wedstrijd tegen Sprinkhanen O15-1 op het programma. Bij winst zouden wij opschuiven naar plek 7 wat natuurlijk zorgde voor extra motivatie binnen het team. Helaas moesten we nog even wachten met omkleden omdat de samenwerking tussen MEC en Bredevoort voor 1 van de spelers een beetje lastig te begrijpen was. Aangekomen in de kleedkamer kwam namelijk het besef dat de shirts bij SV Bredevoort lagen terwijl de wedstrijd toch echt in Miste gespeeld moest worden. Nadat de desbetreffende speler op zijn stalen ros heen en weer is gesjeesd om de shirts op te halen konden we eindelijk beginnen aan de warming up.

Aan het begin van de wedstrijd was al snel duidelijk dat  wij (eindelijk) tegen een team speelden met dezelfde lengte als ons. Hierdoor kwamen wij fysiek niet tekort en konden we eens een mooie pot voetbal verwachten. Via een vorige tegenstander kregen wij de informatie dat de spits van Sprinkhanen de grote spelmaker is van het team. Hier kreeg hij alleen geen tijd voor met dank aan Doudy die hem geen kansen gaf om aan de bal te komen. Na een spannend begin was het Deno die op de helft van de tegenstander rond de cornervlag neer werd getrapt. Ruben zette de vrije trap perfect voor waardoor Joey alle tijd kreeg om de bal binnen te schieten. De 2-0 kwam ook van de voet van Joey die na een indrukwekkende solo de keeper gemakkelijk kon passeren. Ondanks de score ging de wedstrijd redelijk gelijkop. Er kwamen voor beide teams een aantal kansen waarbij de lat redding bracht maar na een tijdje kwam door de grote ruimte die een sprinkhaan kreeg toch de gevreesde 2-1 op het scorebord. We lieten de kop niet hangen en verdienden een cornerbal. Hier werd op miraculeuze wijze de 3-1 gescoord. De cornerbal werd door Ruben voorgezet rond de eerste paal. Hier stond Joey klaar om de bal binnen te koppen. Dat dachten wij tenminste.. Joey besloot om een omhaal te maken richting onze eigen helft en via het hoofd van een verdediger van de Sprinkhanen die achter hem stond binnen te schieten. Prachtige goal die de hattrick  van Joey compleet maakte! Hierna konden we genieten van de welverdiende rust.

Na de ranja begon de wedstrijd wat chaotisch. Er werd minder gecombineerd en te vaak gekozen voor de lange bal. Hierdoor kregen we (te) vaak balverlies waardoor de Sprinkhanen makkelijk aan voetbal toe kwamen. Door een solo van de mid-mid en een foute terugspeelbal werd het plotseling 3-3 en dus weer onnodig spannend. Gelukkig werd er langzaam weer gevoetbald en konden wij de bal in de ploeg houden. Rond de middellijn kregen wij een vrije bal waarbij Joey de ruimte zag voor onze snelle linksbuiten. Gijs sprintte richting de bal en zag de keeper ver uit zijn doel komen. Hij besloot om de bal over de keeper heen te schieten en de bal belandde prima in het net, 4-3! Helaas kwamen de Sprinkhanen rond het eindsignaal nog terug op 4-4 wat ook de eindstand voor deze mooie pot was. Door deze uitslag bleven wij staan op een degelijke 9e plaats. Hierna sloten wij het seizoen af met een patatje bij den Tappen om daarna de O17-1 naar het kampioenschap te juichen. Hierbij was de O15-1 luid en duidelijk te horen met dank aan alle toeters en het geschreeuw van de jongens onder aanvoering van sfeermaker Deno.

Via deze weg willen wij namens O15-1 de teams O17-1 en MO17-1 feliciteren met het dik verdiende kampioenschap. Ook willen wij Thom en Bart van de O15-2 bedanken voor het meedoen aan deze wedstrijd.

Afgelopen dinsdag hebben wij het seizoen met dank aan www.filloenfun.nl (https://www.youtube.com/watch?v=UpJKtR-IE-0) op een leuke manier afgesloten met een potje bubbelbal. Op naar volgend seizoen!