Nederlaag voor Dames 1

Op een prachtige lentedag togen de dames vanmorgen naar St. Isidorushoeve voor een wedstrijdje tegen de dames van Hoeve Vooruit. Aldaar aangekomen bleken de paarden de overhand te hebben en niet de voetballers. Het grootste gedeelte van de parkeerplaats was afgezet om alle SUV’s met bijbehorende grote trailers te kunnen herbergen, en wij moesten maar zien waar we onze bescheiden autootjes konden parkeren.

We mochten aantreden op het hoofdveld dat uit kunstgras bestaat, de ‘favoriete’ ondergrond van onze dames. Doordat een aantal dames om verschillende redenen niet beschikbaar waren moesten we her en der wat schuiven in de opstelling. Toch begonnen we direct wel goed aan de wedstrijd. Al in de 2e minuut had Liset een goed schot op de goal, maar de keepster zat er goed bij. Na een minuut of 10 kreeg de tegenstander langzaam wat meer grip op de wedstrijd. Of onze dames last hadden van het warme weer of dat de echte wil om te winnen vandaag ontbrak blijft gissen, maar feit is wel dat we na een kwartier twee onnodige tegendoelpunten in twee minuten kregen door eigen fouten. Toch maakten we direct daarop wel weer meteen de aansluitingstreffer. De keepster van Hoeve wilde de bal uitschieten, maar deed dat zo slecht dat ze tegen Liset aanschoot en de bal in haar eigen goal zag verdwijnen. Een gelukkige treffer voor ons, maar helaas bleef dit niet lang zo. De linksbuiten van Hoeve wist met een mooi schot de lat te raken, en in de rebound waren zij net wat attenter dan onze verdedigers. Zo was de stand na 25 minuten al 3-1. Daarna gebeurde er tot de rust niet zo heel veel meer, behalve dat Lucelle een gevaarlijke vrije trap net voor de lijn door de keeper gekeerd zag worden en een schot van Fennie naast de verkeerde kant van de paal verdween.

In de rust werd er door onze trainer op gewezen dat we feller en attenter moesten spelen om met een goed resultaat huiswaarts te kunnen keren. De wil was bij de meesten wel aanwezig, maar het lukte vandaag echter gewoon niet. Na 20 minuten in de 2e helft kregen we nogmaals binnen een paar minuten twee goals tegen. Wat voor ons nog restte was een penalty doordat Aafke in het strafschopgebied werd neergehaald. Maar ja, in een wedstrijd waarin veel misgaat is een penalty scoren soms ook nog niet zo makkelijk, en deze werd dan ook gemist door Lucelle. De eindstand kwam daarmee op 5-1.

Zaak is om deze wedstrijd maar snel te vergeten en revanche te nemen in de volgende. Deze is volgende week zondag om 10 uur thuis in Bredevoort tegen de dames van Mariënheem. Rest ons nog de drie dames van ons tweede team te bedanken voor hun meespelen, top!!