Loon naar werken met punt in laatste minuten

Bredevoort 3 reisde op 23 oktober af naar sportpark de Munsterman in Silvolde. Op donderdag speelde Bart Stronks nog in Bredevoort 1 en ook oud-keeper Emrah Tatli heeft zijn debuut gemaakt in het eerste. Hierdoor kan het nieuwe derde nu pronken met twee spelers die het eerste hebben gehaald.

Bredevoort trad vanwege blessures en vakantieperikelen aan met een flink gewijzigd elftal, maar ook Silvolde bleek dat te hebben. En Mark Luiten moest alleen naar Silvolde afreizen omdat hij zich verslapen had. Maar het lastigste was nog dat er geen scheidsrechter was. De scheidsrechter van dienst had zich ziek gemeld waardoor Silvolde in allerijl een nieuwe scheidsrechter moest regelen. Toen het te lang leek te duren voordat de scheidsrechter er was, werd besloten om Jochem Meulenbeek te laten fluiten. Maar gelukkig hoefde dit niet aangezien de scheidsrechter op hetzelfde ogenblik het veld op kwam.

Hierna ontstond een leuke wedstrijd waarin lange tijd Silvolde aan de winnend hand leek te zijn. Silvolde kwam in de eerste helft op een terecht voorsprong nadat ze al een tijdje het spel domineerden. De inschuivende verdedigers zorgden elke keer voor een overtalsituatie waar Bredevoort moeite had om mee om te gaan.

In de tweede helft was er meer rust aan Brevoortse zijde en kreeg Bredevoort meer en meer vat op het spel. Silvolde bleef nu ook meer achterin hangen en liet zijn centrale verdedigers niet meer inschuiven. Bredevoort kon hierdoor terug in de wedstrijd komen en steeds vaker de weg naar het doel vinden. Uiteindelijk wist Samir Heijerman met een afgemeten voorzet Niels Simmelink te bereiken en deze kopte de gelijkmaker in de netten. Er kwam nog een klein slotoffensief van Silvolde, maar de eindstand was bereikt en Bredevoort kreeg loon naar werken met een punt.