Lange tenen na verlies tegen AD

Na de eclatante overwinning vorige week tegen RKZVC thuis, stond er wederom een thuiswedstrijd voor Bredevoort 3 op het programma. Maar de tegenstander was ditmaal kampioenskandidaat AD 3 en Bredevoort kon zijn borst nat maken, aangezien ze in oktober in de uitwedstrijd nog met 8-1 van de mat waren getikt.

Bredevoort mocht, tot eigen opluchting, aantreden op het tweede veld maar de warming-up viel niet in goede aarde. Het veld voelde zwaar aan en menig speler zat tijdens het opwarmen al naar lucht te happen. Overigens doen sommige spelers dat al bij het aantrekken van de voetbalsokken.

Gelukkig was leider Luuk Schreurs goed voorbereid. Hij bracht een ode aan de helaas vorige maand overleden radio-DJ Jan van Veen. Deze wist menig luisteraar van zijn programma Candlelight te verblijden met door hem opgedragen gedichten. Luuk gaf het volgende aan zijn team mee bij de afsluitende speech voor  de wedstrijd bij de dug-out:

De bal is rond

De kleur is blauw

Kom op Bredevoort

Winnen nou!

Dit kweekt wel verwachtingen. We zijn benieuwd of Luuk dit nou elke week gaat doen of dat hij elke week met een nieuwe verrassing komt.

Na dit stukje proza was Bredevoort gemotiveerd aan de wedstrijd begonnen. Het was weliswaar iets minder dan de tegenstander maar kon de gelederen dicht houden en bij tijd en wijle zelf ook kansen afdwingen. Sterker nog de betere kansen waren voor Bredevoort. Helaas wist AD 3 vlak voor rust wel te scoren waardoor het bij rust 0-1 stond.

In de tweede helft werden er de nodige wissels doorgevoerd maar de wedstrijd bleef hetzelfde beeld hebben. AD had licht overwicht, maar Bredevoort de kansen. De stand bleef wel onveranderd waardoor Bredevoort met een redelijke 0-1 verliest van een titelaspirant.

Randy Visser had het genoegen om de eikel uit te reiken, maar er waren weinig redenen tot het uitreiken van die eikel. Gelukkig was Luuk Schreurs in de kantine op de tenen van Randy gaan staan. En door Randy’s lange tenen, ging deze week de eikel naar Luuk Schreurs. Overigens vond de rest dat de motivatiespeech in dichtvorm daarvoor ook al afdoende was.