Is het lek wel boven?

Op een gure zondagmorgen 12 maart werden bijna alle wedstrijden in de competities afgelast behalve de uitwedstrijd van Bredevoort 3 in Halle. Het was dusdanig koud dat de wisselspelers daadwerkelijk niet blij waren met hun plekje op de bank. In het veld kreeg Bredevoort het op de heupen en de eerste vijf minuten resulteerde dat zelfs al in een paar mooie kansen. Helaas voor Bredevoort was het wel Halle dat de ban brak. Een passfoutje in de verdediging van Bredevoort werd onderschept en Halle kwam op een 1-0 voorsprong

Bredevoort bleek daarna wel iets beter te zijn maar kon niet echt doordrukken voor een goal, totdat Bram Visser mee opkwam en genadeloos tegen de grond aangewerkt werd. De vrije trap werd opgeëist door Nico Woordes. Veel vertrouwen vanaf de bank was er niet getuige de opmerking: die gaat toch vast hoog over. Maar het tegendeel was waar. Met een afgemeten trap krulde Nico de bal in de rechterkruising en Bredevoort kwam op 1-1.

Daarna werd op de bank de opmerking gemaakt dat Niels Simmelink ook nog niet veel zichtbaar was geweest. En wederom gebeurde hetzelfde als bij Nico. Niels kreeg de bal mee en wist in twee instanties met een vlammend schot Bredevoort, vlak voor rust, op voorsprong te brengen. Na de rust was het Bredevoort dat de wedstrijd controleerde. Halle viel wel aan maar brak niet door. Harm Visser wist er zelf een derde in te prikken voor de bezoekers. Bredevoort wisselde er lustig op los en alle wisselspelers gingen daadwerkelijk hard aan het werk om het maar weer warm te krijgen.

Roel Woordes wist nog wel op een bijzondere manier de aandacht te trekken van de scheidsrechter. Na een aantal vlagmomenten van de assistent-scheidsrechter van Halle, bleef Roel hangen in cynisme. Toen Bredevoort andermaal doorbrak en vrij voor de keeper kwam, wist Roel met een vileine opmerking de scheidsrechter te irriteren, waardoor deze subiet floot en Bredevoort een vrije trap tegen gaf. De mogelijkheid voor een vierde goal werd hierbij door Roel de das om gedaan. Het was dan ook niet meer dan terecht dat Bram Visser na de wedstrijd Roel de eikel van de week kon uitreiken.

Bredevoort wint dus zomaar twee wedstrijden na elkaar in verschillende samenstelling. Waar vorige week nog gedacht werd dat het lek boven was, blijkt nu dat het ook kan winnen met de afwezigen van de vorige week. Dan rest de vraag: Is het lek wel boven?