Hernieuwd Bredevoort 3 boekt meteen overwinning

Nadat vorig seizoen Bredevoort 3 ontmanteld werd en ook het doek na het seizoen viel voor Bredevoort 4 zijn de overgebleven voetballers uit het derde en vierde bij elkaar gevoegd en aangevuld met aantal senioren uit het tweede.

Na een aantal trainingen bleek al snel dat de juiste balans tussen jong en oud snel gevonden was en met het nodige zelfvertrouwen werd uitgekeken naar de eerste bekerwedstrijd tegen Dinxperlo 4.

Bij de warming-up schrokken de Brevoortsen toch wel van de fysieke gesteldheid van de tegenstander en licht morrend werd een lastige wedstrijd verwacht. In de praktijk viel dit gelukkig erg mee. Bredevoort kon prima tegen Dinxperlo 3 aan voetballen en kreeg zelfs de nodige kansen. Ook Dinxperlo liet zich af en toe voor de goal zien bij Emrah Tatli die door een blessure bij Bart Stronks de honneurs waarneemt in het doel.

Vlak voor rust viel toch een verrassende goal voor Dinxperlo. Roel Woordes werd vakkundig uitgekapt waarna de linkerspits van Dinxperlo Emrah wist te verrassen met en voortreffelijke goal. 1-0 bij rust.

Na de rust had Dinxperlo een aantal omzettingen gedaan die gunstig uitvielen voor Bredevoort. Roel Blekkink wist samen met Nico Woordes een geslaagde actie op te zetten waarna laatstgenoemde de 1-1 binnen schoot. Bredevoort drukte daarna door en nadat Luc Sheridan een penalty meekreeg, schoot Nico Bredevoort zelfs op voorsprong.

Daarna was het echter toch weer Dinxperlo. Nu werd Jochem Meulenbeek uitgekapt en met een rolletje werd de gelijkmaker erin geprikt. Het leed werd nog groter toen daarna zelfs na een uitgespeelde actie Bredevoort weer op 3-2 achter kwam.

Bredevoort zette nog aan voor een slotoffensief in de laatste 10 minuten. Jochem Meulenbeek ging mee naar voren en na een voorzet van Koen Nieuwenhuis kon Jochem de bal terugleggen op Berend Ebbers die feilloos de gelijkmaker binnen schoot. Bredevoort was blij met een punt en Jochem keerde terug naar de achterhoede. Dinxperlo drong nog aan maar nam daarmee ook risico’s achterin. Roel Blekkink profiteerde hiervan en wist alleen op de goal af te gaan en lobte met een prachtig afgemeten schot over de keeper van Dinxperlo de 3-4 binnen. Al met al een zeer fraai resultaat voor het hernieuwde Bredevoort 3.

Opstelling: Emrah Tatli, Roel Woordes, Geert te Hennepe (C), Jochem Meulenbeek, Henk Klein Nibbelink, Randy Visser (Daan Winkelhorst), Nico Woordes, Luc Sheridan (Berend Ebbers), Ibe Smit (Luc Sheridan, Ibe Smit), Koen Nieuwenhuis, Roel Blekkink