Gelijkspel voor Dames 1

Na een vrij weekend, vandaag de thuiswedstrijd tegen de dames van Hoeve Vooruit.

We begonnen niet sterk. De tegenstander was iedere keer net wat eerder bij de bal doordat wij zelf de duels te slap aangingen. Hierdoor kwamen zij aan het voetballen met als resultaat dat we na 5 minuten al een tegengoal kregen: een speelster krulde de bal van ver prachtig over onze keepster heen. Daarna kwamen we langzaam wat beter in ons spel en waren wij de rest van de 1e helft de bovenliggende partij. Halverwege kregen we een corner tegen die Charissa wist te pakken. Direct hierop schoot zij de bal naar voren richting Lucelle. Die wist met een goede actie en een klein beetje geluk de twee verdedigsters die er nog stonden voorbij te snellen en met een prima schot de keepster te passeren, 1-1. Daarna kregen we nog wat mogelijkheden via een vrije trap en een één op één situatie van Lisette met de keepster, maar de bal wilde er niet in.

In de 2e helft was het voetbal van beide kanten wat minder. Bij ons ontbrak een beetje de precisie, maar ook de tegenstander kwam niet tot grote kansen. De wat warrig leidende scheidsrechter hadden we ook niet echt mee. Eerst was Lucelle de verdediging te snel af, maar werd ze neergehaald. Daar zag hij echter om onbegrijpelijke redenen geen overtreding in. En even later werd Lisette in het strafschopgebied omvergeduwd wat in onze ogen ook duidelijk een penalty was, maar helaas, ook dat had hij niet gezien. Hoeve Vooruit kreeg daarna nog één goede kans, maar Charissa gooide zich vakkundig voor de bal en wist te redden. Vlak voor tijd dan nog een goede kans voor Lucelle. Zij werd diep gestuurd, maar schoot de bal net langs de verkeerde kant van de paal.

Het bleef dus 1-1, wat gezien het wedstrijdverloop ook wel een terechte uitslag was. Volgende week mogen we weer een uurtje in de auto zitten, we spelen dan nl een uitwedstrijd tegen de dames van Raalte.