FC Trias 5 – Bredevoort 3

Voor Bredevoort 3 is het seizoen tot dusverre niet heel succesvol verlopen. De eerste vier competitiewedstrijden werden met ruime cijfers verloren. Maar voor de uitwedstrijd tegen FC Trias 5 had Bredevoort volop vertrouwen getankt tijdens het teamuitje in het vorige weekend. Sommigen wellicht zelfs teveel.

Bredevoort had wel met de nodige afmeldingen te maken. Dus in tegenstelling tot het teamuitje konden er nu opeens veel mensen niet aanwezig zijn. Gelukkig werd Remco Assink, één van de keepers van het tweede, bereid gevonden om bij het derde aan te sluiten. Hierdoor kreeg Bart Stronks weer speeltijd en begon zelfs aan de wedstrijd als linksbuiten. Bredevoort begon leuk aan de wedstrijd en had een prima tegenstander aan Trias. Maar het loopvermogen op het middenveld van Trias leek Bredevoort op te breken want Trias wist na een paar afgeslagen aanvallen toch relatief simpel op een 2-0 voorsprong te komen.

Verrassend genoeg kwam toen de belissing om 4-4-2 te gaan spelen. Ibe sloot aan op het middenveld waardoor de krachten beter verdeeld konden worden tussen Koen en Nico. Het had ook effect want Ibe Smit kreeg een strafschop mee nadat hij van achteren aangetikt werd in het strafschopgebied. Nico Woordes was uiteindelijk degene die de strafschop nam en wist de 2-1 aan te tekenen. Eindelijk het eerste doelpunt van Ut Dadde dat niet afkomstig is van een gastspeler. Bredevoort kreeg daarna nog een paar goed mogelijkheden op de gelijkmaker maar ging rusten met een kleine achterstand.

In de tweede helft kon Bredevoort ook weer goed mee en kreeg zeer zeker zijn mogelijkheden. De mogelijkheden voor Trias waren schaarser maar uiteindelijk wisten zij er een derde bij in te prikken en stond Bredevoort alsnog met lege handen. Luuk Schreurs zocht nog wel een reden om zich te kunnen douchen en wist zichzelf een minuut voor het einde van de wedstrijd erin te wisselen. Balcontact met de voeten heeft hij niet meer kunnen bewerkstelligen maar een ingooi zat er gelukkig nog in. Grootste pluspunt van de wedstrijd voor Bredevoort is dat er eindelijk weer sprake was van een wedstrijd op gelijkwaardig niveau.

De eikel van de week werd door Ibe Smit uitgereikt. Opvallend was wel dat Ibe het nodig vond om zichzelf te bevlekken voor het op tijd aanwezig zijn bij het teamuitje en één van de organisatoren een veeg uit de pan te geven omdat hij te laat was. Dit verheven gedrag van Ibe valt nog te pruimen, maar vervolgens deelde hij zelf de Eikel van de week uit aan Bart i.v.m. verheven gedrag tijdens Heeren Sferen. Op een plek waar het juist de bedoeling is dat je een beetje interessanter doet dan de bedoeling is. Ibe komt er echter mee weg omdat hij heimelijk gefilmd was in party-toestand door Bart en dat gaf toch de instemming van de teamgenoten voor de eikel.