Een seizoen om snel te vergeten

Het seizoen 2023/2024 zit erop voor Bredevoort, de heren in het blauw zijn op de 12de plaats geëindigd en vallen daarmee helaas net buiten de prijzen. Kijkend naar de ranglijst wordt al snel duidelijk waar een groot probleem dit seizoen lag, Bredevoort heeft in 24 wedstrijden namelijk maar 11 keer het net gevonden. Door de 51 tegendoelpunten komt Bredevoort op een doelsaldo van -40 terecht. Waar lag dit aan, vraagt u zich wellicht af..

Hier volgen een aantal excuses voor de prestaties van dit seizoen:

1. Blessureleed: Bredevoort heeft dit seizoen veel spelers moeten missen vanwege lange of korte blessures. Bredevoort heeft dit seizoen met 27 spelers gespeeld, alleen Koen Hoornenborg en Sven Aalbers hebben de volledige 27 wedstrijden gespeeld.
  2. Weinig voetbal in oktober: in oktober viel er ontzettend veel regen, hierdoor waren de velden een lange tijd uit de running, kon er niet fatsoenlijk getraind worden en waren er veel vrije weekenden.
  3. Gedurende de wedstrijden hadden we regelmatig flinke wind tegen.
  4. Het gras was te lang
  5. De scheids was tegen ons
  6. De tegenstander had mazzel.

Hoe je het ook wendt of keert, het was duidelijk niet goed genoeg dit seizoen. Daarvoor moeten we bij onszelf te rade gaan waar dit aan lag om ervoor te zorgen dat het volgende seizoen een betere wordt. Geloof ons als we zeggen dat we echt niet nog zo’n seizoen willen.

Waar het dit seizoen zeker niet aan gelegen heeft, was de bereidheid van spelers uit andere teams om Bredevoort 1 te helpen. Dennis van Vreeswijk, Kasper Hoogenkamp, Deno Sheridan, Cas Sheridan, Sem Blekkink, Wessel Rensen, Bart Stronks, Bram Navis en Ruben Klein Nibbelink waren allemaal bereid (regelmatig naast hun eigen wedstrijd) het eerste uit de brand te helpen. Onze dank daarvoor is groot!

Waar het dit seizoen ook niet aan gelegen heeft, zijn de supporters. Waar er in het veld regelmatig gefaald werd, faalden jullie niet om te komen en ons aan te moedigen. Ook daarvoor is onze dank groot!

Er is ook nog afscheid genomen. Trainer Ronald Heynen, grens Jaimy Drenthel en spelers Wouter Obbink en Sven Aalbers zullen wij volgend seizoen helaas moeten missen. We hebben na de wedstrijd tegen SVBV een praatje gehouden, ze bedankt voor hun inzet en cadeaus overhandigd maar bij deze wederom hartstikke bedankt voor jullie inzet de afgelopen jaren heren!

Zo, dan is het nu echt af voor dit seizoen. Een seizoen om snel te vergeten dus, gelukkig komt spreekwoordelijk na regen weer zonneschijn en gaan we er volgend seizoen weer hard aan werken om een beter seizoen te hebben. Bedankt voor het lezen en tot in september!