Dames 1 wint doordeweekse uitwedstrijd

Op een koude dinsdagavond moesten we in Lievelde aantreden tegen de dames van Erix/KSV. Daar aangekomen en klaar om naar de kleedkamer te gaan, kwam de vraag van één van de dames waar de tas met voetbalkleding eigenlijk was…euh tsja…gewoon nog in Bredevoort eigenlijk…!! Nadat Janny bereid was om even héél snel op en neer te rijden, kwam Dennis met het uitstekende idee om eerst maar eens even te vragen of iemand van dames 2 die niet kon brengen, aangezien zij toch in Bredevoort waren om te gaan trainen. En niet snel daarna kwam Björn met piepende banden in Lievelde aangereden om de tas aan ons te overhandigen. Wat een onderlinge samenwerking, top!! En vanaf nu kan ook niemand meer zeggen dat dames zich niet snel kunnen omkleden, want wat stonden ze daarna allemaal snel op het veld!

Invloed op de wedstrijd had dit allemaal echter niet. Vanaf het 1e fluitsignaal was het éénrichtingsverkeer richting het Erix/KSV doel. Wij kregen een aantal goede kansen, maar o.a. Fennie, Liset en Lucelle kregen de bal er niet in. Het enigste wat de tegenstander daar tegenover kon zetten was proberen de bal tegen te houden, en deze vervolgens hard naar voren te schieten in de hoop dat de twee snelle voorspelers er iets mee konden. Maar wij hebben daar Mirjam en Miranda staan, en daar kom je echt niet zomaar langs. Zo gingen we, terwijl we 10x beter waren, toch met 0-0 de rust in. Tijdens de thee werd erop gehamerd vooral rustig te blijven spelen, dan zou het doelpunt vanzelf wel een keer komen. En na nog een aantal mogelijkheden, kwam dat doelpunt er dan eindelijk ook. In de 65e minuut speelde Fennie zich goed vrij en schoot de bal van een meter of twintig hard over de keepster in de goal, 0-1. Erix/KSV probeerde in de 2e helft wel meer te voetballen en kwamen ook wat beter in hun spel, maar dat leidde uiteindelijk maar tot één goed schot op de goal, 5 minuten voor tijd. Maar zoals altijd stond Chris bij ons weer goed op te letten, en wist deze ene poging goed te verijdelen. Zo namen we de drie punten dik verdiend mee naar huis.

Hulde aan onze supporters die, ondanks de kou, de wedstrijd tot het einde toe bleven volgen. Want wat was het koud om daar aan de kant stil te staan! We hebben deze competitie nog één wedstrijd te spelen, en dat doen we op zondag 7 mei om half 1 in Bredevoort. Tegenstanders zijn dan de dames van Grol.