Dames 1 redt het niet bij Grol

Vandaag was het maar een klein eindje rijden voor ons naar een uitwedstrijd, we moesten nl. tegen de dames van Grol. Een aantal dames vonden het eigenlijk té dichtbij want die waren bij het uitstappen, in tegenstelling tot de verre uitwedstrijden, nog lang niet uitgepraat.

De dames van Grol stonden een paar plaatsen onder ons op de ranglijst, zaak dus om in ieder geval niet te verliezen om de onderlinge afstand te behouden. Gaande de wedstrijd leek dit echter makkelijker gezegd dan gedaan. De tegenstander is zeker geen hoogvlieger, maar bij ons loopt het de laatste paar weken ook wat minder. Aan de inzet ligt het zeker niet, die is prima, maar de rust in het spel én het beetje geluk ontbreken een beetje. Halverwege de 1e helft werd er balverlies op het middenveld geleden, de bal werd direct doorgespeeld op hun aanvalster die vrij voor Sanne (die wederom prima de geblesseerde Charissa verving) geen fout maakte.

De 2e helft begonnen we goed. Na 5 minuten een strakke voorzet van Lucelle die door Arjanne jammer genoeg net op de paal werd geschoten. En als je de 1-1 niet maakt, maken zij dus even later wel de 2-0: een speelster werd licht geduwd in het 16-metergebied, en de toegekende strafschop werd onhoudbaar ingeschoten. Een poosje laten kwam Fennie aan de rechterkant prima door, maar haar voorzet werd door Arjanne net naast de verkeerde kant van de paal gemikt. Een kwartier voor tijd werd de wedstrijd door Grol beslist. Door wederom wat knullig balverlies kwam de linkerspits vrij voor onze keepster en maakte de 3-0. Toch gaven onze dames niet op en kregen we nog een paar grote kansen. Tien minuten voor tijd scoorde Lucelle door een vrije trap van Miranda prima binnen te schieten. En even later wederom een mooi schot van haar, die de keepster echter met een fantastische redding naast wist te tikken. Ook Grol kreeg nog wel enkele kansen, maar die werden prima gered door Sanne.

Volgende week hebben we een vrij weekend, de week daarna gaan we weer met volle moed thuis in Miste de strijd aan tegen de dames van Erix/KSV, aanvang 13.00 uur. Kom onze dames aanmoedigen, alle steun is welkom!