Bredevoort zwaar onder de maat bij Lochuizen

Op een warme, nazomerse zondagmiddag stond voor Bredevoort de eerste competitiewedstrijd op het programma. Om 14.00 werd er afgetrapt bij Lochuizen, een tegenstander waar Bredevoort het nooit makkelijk tegen heeft maar waar wel regelmatig van wordt gewonnen.

Met een zwaar gehavend elftal begon Bredevoort aan de competitie, vele blessures en afwezigen zorgden er voor dat Bredevoort slechts één fitte wissel op de bank had zitten. Gelukkig voor het eerste kon Michiel Rave vanuit het tweede aansluiten en wilde Daan Winkelhorst, met al 90 minuten in de benen, ook nog plaats nemen op de bank. Vanaf de eerste minuut was Lochuizen scherper in de duels dan Bredevoort. Dit resulteerde al snel in de 1-0, in de negende minuut kon een speler van Lochuizen de bal vanaf de rand van het zestienmetergebied binnen schieten. Bredevoort leek na een half uur wakker te worden en kreeg langzaam maar zeker het betere van het spel wat resulteerde in de gelijkmaker. David Markaj wist vanaf links naar binnen te snijden en de bal naar de verre kruising te schieten. De bal belandde helaas op de lat maar kwam voor de voeten van Rutger Hoefman die de 1-1 binnen schoot. De rest van de eerste helft was Bredevoort de sterkere maar er volgden niet meer doelpunten. Met een 1-1 stand werden de kleedkamers opgezocht.

Waar Bredevoort voor de rust scherp oogde, was dit na de rust niet het geval. Lochuizen was weer scherper en feller in de duels en had wederom de bovenhand van het spel. Het thuisteam hanteerde veelal de lange bal waar de aanvallers heel handig mee omgingen en veel gevaar mee wisten te stichten. In de 80ste minuut werd de 2-1 gescoord, een wanhoopspoging van afstand werd onderweg aangeraakt waardoor keeper Ruben Anvelink kansloos was. Een lelijk doelpunt dat de wedstrijd van Bredevoort prima illustreerde. De voorsprong voor Lochuizen was overigens meer dan terecht. Niet veel later floot de scheids voor het eind van de wedstrijd en kon het feest beginnen voor Lochuizen.

Al met al een slechte wedstrijd en een slecht resultaat. De werklust die tegen Gendringen sterk aanwezig was, was vandaag bij de meesten niet terug te vinden. Volgende week speelt Bredevoort thuis tegen Haarlo om 14.00.

Vandaag werd er ook afscheid genomen van aanvaller Jordy Lorijn. Jordy was jaren lang van grote waarde voor Bredevoort met zijn humor en zijn kwaliteit om een goede sfeer te creëren, zijn wereldpartij als laatste man uit bij Haarlo zal daarnaast ook nog lang herinnerd worden. Jordy kwam in totaal aan 21 competitiedoelpunten (en naar eigen zeggen erg veel bekerdoelpunten) en gaat nu zijn carrière voortzetten bij VV Trekvogels in Nijmegen. Wij wensen hem veel succes.