Bredevoort wint van GSV

Op een warme, zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar GSV op het programma. Beide teams hadden nog weinig punten verzameld dit seizoen en zouden er dus best drie bij kunnen gebruiken.

In de eerste helft was Bredevoort de sterkere. Dat Bredevoort ermee bezig is om vaker voetballend de oplossing te zoeken was duidelijk zichtbaar, er werden weinig lange ballen gegeven en de heren in het blauw probeerden te voetballen. Belangrijk hierin waren verdedigende middenvelders Michiel Rave en Koen Hoornenborg die zo goed mogelijk tussen de linies moesten lopen om het spel te verplaatsen, deze rol werd door beide goed ingevuld. Vrij vroeg in de wedstrijd wist Bredevoort te scoren. Harm Visser reageerde goed en snel op een hoge bal van Luuk Wensink en schoot deze goed binnen. De grensrechter van GSV had ondertussen de vlag in de lucht gestoken voor buitenspel, dit werd door niemand echt serieus genomen omdat dat zeker niet het geval was. Na een kort gesprek met deze grensrechter besloot de scheids de goal toch af te keuren. Onterecht, maar niets aan te doen. Bredevoort wist niet veel later ‘opnieuw’ op voorsprong te komen, een corner van Luuk werd goed binnengekopt door Rik Tankink. Met een 0-1 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft was een heel ander verhaal. GSV begon erg sterk en wist Bredevoort volledig onder druk te zetten. In de eerste helft voetbalde Bredevoort hier nog wel onderuit, dit was in de tweede helft niet het geval. GSV was veel sterker en het wachten was op de gelijkmaker. Deze viel ook bijna, de spits van GSV wist door te breken en één op één met keeper Ruben Anvelink te komen. De spits omspeelde Ruben, maar door goed loopwerk van aanvoerder Ramon ten Have wist de spits het net niet te vinden. Naarmate de gelijkmaker niet viel zwakte het offensief van GSV wat af. Niet veel later wist Bredevoort doelpunt nummer twee te scoren. Oude rot Tim Weevers besloot zich maar eens met de aanval te bemoeien. Tim schoot een lage voorzet van de zijkant prima tegendraads in de kruising. Ondanks dat bij GSV na dit doelpunt het geloof weg was, deden ze in de 90ste minuut nog wel iets terug. Op een indraaiende corner werd door Bredevoort niet goed gereageerd waardoor een speler van GSV de bal in het net kon werken.

Al met al een mooie wedstrijd. Het resultaat is voor Bredevoort momenteel niet echt meer van belang maar de manier waarop wel. Het was goed om te zien dat Bredevoort wilde voetballen en niet steeds voor de lange bal koos. Hopelijk kan dit door worden gezet in de volgende wedstrijden. Aankomende woensdag speelt Bredevoort een uitwedstrijd tegen Vosseveld.