Bredevoort wint van GSV

Op een warme, bewolkte zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen GSV op het programma. Een week eerder speelden deze twee teams ook al tegen elkaar, deze wedstrijd werd gewonnen door Bredevoort met 1-2.

Ondanks dat de helft van de basisopstelling van Bredevoort een enorm zwaar, slopend en vermoeiend jeugdkamp achter de rug had begon Bredevoort erg goed. Duels werden fel ingegaan en werden gewonnen. Hierdoor wist Bredevoort de druk volledig op de verdediging van GSV te leggen. Er werden kansen gecreëerd, deze werden niet benut. Wederom had Bredevoort de wedstrijd vroeg al kunnen beslissen, na een kwartier had Bredevoort namelijk al een groot aantal kansen gehad. Ondanks dat Bredevoort de eerste helft de betere van de twee was wist GSV een goed aantal kansen te creëren. Een strakke voorzet van de rechterflank kon net niet worden binnengetikt. Met een 0-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft wist Bredevoort niet zo dominant te zijn als in de eerste helft. GSV werd steeds sterker en wist met snelle aanvallen voor veel druk te zorgen. Toch was het Bredevoort dat de score opende. Harm Visser wist na een goede actie de bal met rechts in de hoek te draaien. Een mooi en belangrijk doelpunt. De rest van de tweede helft wist Bredevoort nog een aantal kansen te creëren. Deze werden echter niet benut waardoor de wedstrijd in leven bleef. Bredevoort was dichtbij de 2-0, Luuk Wensink raakte met een afstandsschot de lat. GSV ging na een tijdje één op één staan waardoor er meer druk kwam te staan op de verdediging van Bredevoort, hier wist de verdediging goed mee om te gaan waardoor GSV niet tot scoren kon komen.

Al met al een prima wedstrijd. Ondanks dat de score de wedstrijd als spannend laat lijken, was dit niet het geval. Bredevoort domineerde de wedstrijd maar liet dit niet blijken in doelpunten. Voetballend was het goed. Er werd rustig en verzorgd gevoetbald waarbij vaak voor de simpele oplossing werd gekozen. Aankomende donderdag speelt Bredevoort uit naar EGVV.