Bredevoort wint thuis van NVC

Op een zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen NVC op het programma. Eerder dit seizoen had Bredevoort met 1-4 gewonnen, toch was wel zichtbaar dat NVC een aantal spelers had lopen waar goed op gelet moest worden. Duidelijk was dus dat dit geen gemakkelijke wedstrijd zou worden.

Dit was ook niet het geval, Bredevoort was beter maar had veel balverlies waardoor NVC voor dreiging kon zorgen voor het Bredevoortse doel. Bredevoort zelf wist ook een aantal kansen te creëren, na zestien minuten kwam hier de 1-0 uit. Michiel Rave bereikte Dennis van Vreeswijk met een boogballetje achter de defensie, Dennis twijfelde oog in oog met de keeper niet en schoot sterk binnen. Niet veel later wist Rik Tankink diezelfde Dennis met een mooie pass één op één met de keeper te zetten, Dennis twijfelde wederom niet en schoot zuiver binnen. Ondanks de 2-0 voorsprong, wist Bredevoort niet door te drukken. Grote kansen werden gemist en door slordig voetbal wist NVC nog enkele keren dreigend dichtbij het doel van Bredevoort te komen. Gelukkig voor Bredevoort was de defensie scherp en hielden ze het achterin goed dicht. Ook keeper Ruben Anvelink was hierbij belangrijk, hij pakte met een mooie redding nog een goed ingeschoten vrije trap van NVC. Met een 2-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft was het spelbeeld heel anders, NVC had meer de bal en liet deze gemakkelijk rondgaan. Bredevoort stond veelal onder druk en het was wachten op grote kansen voor NVC. Deze kansen kwamen en werden niet benut door het ontbreken van scherpte bij de aanval van NVC en goed verdedigingswerk van Bredevoort. Bredevoort kon in de omschakeling vaak gevaarlijk worden maar ook aan deze kant werd er slordig omgegaan met de vele kansen. Beide keepers werden nog erg belangrijk, zowel de keeper van NVC als die van Bredevoort wist de bal van de doellijn af te halen. In de 84ste minuut wist Bredevoort het geloof bij NVC weg te halen. Michiel wist met een lange inworp Rik Tankink te bereiken, Rik schudde zijn directe tegenstander af en schoot feilloos raak in de korte hoek. De scheids floot af bij een 3-0 eindstand.

Al met al een goed resultaat, Bredevoort had het deze wedstrijd zeker niet makkelijk maar wist uiteindelijk toch de punten thuis te houden. Een positief puntje was het feit dat Bredevoort achterin de nul wist te houden, dit doet Bredevoort namelijk niet al te vaak. Dit kwam mede doordat de gehele verdediging van Bredevoort een sterke partij speelde. Volgende week zondag speelt Bredevoort uit bij Vosseveld.