Bredevoort wint met ruime cijfers

Op een koude maar zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen DEO op het programma. DEO genoot een betere start van het seizoen dan de heren in het blauw maar Bredevoort zag toch een mooie kans om na een aantal slechte resultaten zich te herpakken.

Bredevoort begon goed aan de eerste helft. Het duurde niet lang voordat de 1-0 op het scorebord stond. Een prima steekpass van Rik Tankink werd netjes afgemaakt door Harm Visser. De rest van de helft ging het meer gelijk op en kregen beide teams een hoop kansen, hier werd door beide teams niet uit gescoord. Met een 1-0 voorsprong ging Bredevoort dus de kleedkamers in.

De tweede helft vielen er meer doelpunten. DEO besloot meer druk naar voren te zetten maar Bredevoort wist hier goed mee om te gaan. Bredevoort probeerde er in het begin nog onderuit te voetballen maar dit was erg lastig door het goede druk zetten van DEO. Rond de 55ste minuut was het Thijs Navis die aan de rechterkant van het veld met een goede actie de bal klaarlegde voor een voorzet. Deze voorzet kwam precies op het hoofd van de ingelopen Rik die de 2-0 op het scorebord zette. Een belangrijk doelpunt voor de heren in het blauw. Niet veel later lag ook de 3-0 in het net. Michiel Rave draaide een corner scherp in die terecht kwam bij Jordy Lorijn en een speler van DEO. Waar menig supporter en speler nog eventueel aan een eigen doelpunt van de speler van DEO dacht haalde de scheids na de wedstrijd alle twijfel weg. De bal werd prima binnengekopt door Jordy, die zijn sterke wedstrijd beloonde met een doelpunt. Bredevoort creëerde een hoop kansen en ook de 4-0 was een feit. Harm gaf een voorzet van de linkerkant, deze bal kwam via een kluts bij Rutger Hoefman terecht die met een heerlijke volley de bal in het dak van het doel schoot. Toen de wedstrijd bijna op zijn eind liep werd ook de 5-0 gescoord. Rick Janssen bereikte Jimmie Klein Goldewijk die zijn lichaam sterk gebruikte en uit de draai de bal mooi binnen schoot. Hierna kreeg Bredevoort nog een aantal kansen maar hier werd niet uit gescoord. Aan de andere kant had DEO nog één hele grote kans maar die werd goed gepakt door Ruben Anvelink.

Al met al een goede overwinning voor Bredevoort. In een tijd waar de resultaten enorm tegenvallen is een dikke overwinning op een, op de ranglijst, hoger team erg positief. Dit kan precies dat gene zijn wat nodig was voor een ommekeer. Waar Bredevoort in eerdere wedstrijden moeite had met kansen creëren en doelpunten maken was dit vandaag niet het geval. Volgende week staat de uitwedstrijd naar GSV op het programma.