Bredevoort wint overtuigend van Halle

Op een zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen Halle op het programma. Op papier was Bredevoort de favoriet, Halle was echter de laatste weken in goede doen dus een lastige wedstrijd werd verwacht.

Bredevoort kwam sterk uit de kleedkamer en zette Halle direct hoog vast. Halle was hierdoor genoodzaakt veelal de lange bal te hanteren maar deze kwamen vaak bij Bredevoort terecht waardoor het uitteam moeilijk onder de druk vandaan kwam. In de 10de minuut was het al raak, Hidde Wevers klom hoog boven zijn tegenstanders uit en kopte een goede corner van Koen Hoornenborg hard tegen de touwen. Ook na de 1-0 bleef Bredevoort hoog druk houden wat de nodige kansen opleverde. Aan de andere kant wist Halle vrijwel niets te creëren. Vlak voor rust werd de voorsprong verdubbeld, een uittrap van keeper Ruben Anvelink werd door Rutger Hoefman verlengd naar Wouter Stronks. Wouter kon doorlopen richting het doel van Halle en verschalkte de keeper door de bal met de buitenkant van de voet binnen te schieten. Het heeft even mogen duren maar hiermee scoorde Wouter zijn eerste doelpunt voor Bredevoort 1, er zullen er ongetwijfeld nog vele volgen. Met een 2-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

Na rust was het spelbeeld vrijwel hetzelfde als in de eerste helft. Bredevoort was de sterkere en zette Halle hoog vast. Rond de 65ste minuut toonde Hidde zich wederom superieur in de lucht en kopte hij een voorzet uit een vrije trap richting goal. Rutger stond goed opgesteld en nam het zekere voor het onzekere door de bal van dichtbij binnen te lopen. De rest van de wedstrijd bleef Bredevoort rustig voetballen en werd er, afgezien van een bal op de paal, niet heel veel meer gecreëerd. Met een 3-0 eindstand floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een mooi resultaat. Halle wist vandaag vrijwel niets te creëren door het goede werk van de verdediging van Bredevoort, met name de sterk spelende Sjoerd Rensing speelde hier een belangrijke rol in. Aan de andere kant wist Bredevoort met hoog druk voor een hoop gevaar te zorgen en zijn er drie prima doelpunten gescoord. Aanstaande zondag speelt Bredevoort wederom thuis (ook al staat er online dat het een uitwedstrijd is), dit maal wordt Haarlo ontvangen