Bredevoort wint overtuigend van Erix

Op een regenachtige zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen koploper Erix op het programma. Na de teleurstellende wedstrijd bij Ratii-Socii, was Bredevoort er vandaag op gebrand om de punten thuis te houden. In een eerder verslag noemde Erix zichzelf al een titelkandidaat, Bredevoort stond dus een lastige wedstrijd te wachten.

Het begin van de wedstrijd was erg aanvallend en open, na tien minuten hadden beide teams namelijk al twee kansen gehad om de score te openen. In de zestiende minuut viel het eerste doelpunt, Wouter Obbink wist na een sterke actie het overzicht te houden en de bal af te spelen op Rutger Hoefman. De keeper van Erix wist niet daadkrachtig genoeg te reageren op het schot van Rutger waarna de bal tergend langzaam richting het doel rolde. De alerte Bram Navis nam het zekere voor het onzekere en tikte van dichtbij de 1-0 en daarmee zijn eerste doelpunt voor Bredevoort 1 binnen. Nog geen vijf minuten later lag de 2-0 er ook al in, helaas zag Thijs Navis zijn doelpunt afgekeurd worden vanwege buitenspel. Bredevoort speelde een uitstekende eerste helft, door organisatorisch goed te staan en fel en agressief op de bal te jagen kwamen de behendige, technische spelers van Erix niet in hun spel. Aan het eind van de eerste helft kwam Bredevoort steeds moeilijker onder de druk van Erix vandaan en was het vooral zaak de 1-0 voorsprong vast te houden tot de rust. Dit lukte de heren in het blauw en dus werden de kleedkamers opgezocht met een 1-0 ruststand.

De tweede helft had Erix wederom het merendeel van het balbezit, opvallend was dat Bredevoort daarentegen juist de gevaarlijkere ploeg was. Erix maakte veel gebruik van hoge voorzetten vanaf de zijkant maar hier hadden de verdediging en keeper Ruben Anvelink weinig moeite mee. Bredevoort wist in de omschakeling van verdediging naar aanval met veel kracht en snelheid voor gevaar te zorgen rondom het doel van Erix. In de 64ste minuut leverde dit een tweede doelpunt op. Een strakke corner kwam bij Wouter Obbink terecht die met een mooie volley de bal onder de keeper door schoot en daarmee zijn sterke wedstrijd wist te bekronen met zijn eerste doelpunt voor Bredevoort 1. We zijn er van overtuigd dat dit bij zowel Bram als Wouter de eerste van vele doelpunten is. Van te voren was de verdediging van Bredevoort gewaarschuwd voor aanvaller Rick ten Have die op dat moment evenveel doelpunten als wedstrijden had. Ondanks dat hij redelijk in bedwang werd gehouden, wist hij bijna de 2-1 binnen te schieten. Gelukkig voor Bredevoort ging zijn schot net voorlangs. In de 75ste minuut leek Rutger de 3-0 en daarmee de beslissing binnen te schieten. Na dat hij de keeper met een mooie passeerbeweging omspeelde, lukte het hem echter niet de bal binnen te werken. Nog geen tien minuten later kreeg Rutger wederom een grote kans en bekroonde hij zijn uitstekende wedstrijd met een doelpunt. Na wat blessuretijd floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een erg goede wedstrijd met een uitstekend resultaat. Keeper Ruben Anvelink toonde zijn dominantie in de lucht maar weer eens, de verdediging stond onder leiding van Rick Janssen en Ramon ten Have als een huis, de middenvelders hebben zich 90 minuten lang kapot gewerkt, de aanvallers waren de hele wedstrijd lang gevaarlijk en de wisselspelers vielen gretig en energiek in. Een ware teamprestatie dus!

Let op: Aankomende donderdag 11-11 speelt Bredevoort om 20.00 uit bij Haarlo, zondag 14-11 is Bredevoort 1 vrij.