Bredevoort wint na lange tijd weer bij Stokkum

Op een zonnige, warme zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd tegen Stokkum op het programma. De laatste keer dat Bredevoort hier wist te winnen is al weer een goed aantal jaar geleden, bekend was dus dat het een hele lastige wedstrijd zou worden.

Het veld van Stokkum was weer zoals vanouds erg droog en dor, de voetballende oplossing was hierdoor lastig te vinden. Stokkum gooide het vanaf minuut 1 op de lange bal. Bredevoort had hier in het begin erg veel moeite mee maar wist dit al snel op te lossen. Bredevoort zelf probeerde veelal de zijkanten te gebruiken om vanuit daar de bal achter de verdediging van Stokkum te leggen. Dit leverde de 0-1 op, Michiel Rave wist met een mooi boogballetje Thijs Navis achter de verdediging te vinden. Thijs maakte de één op één kans feilloos af. Beide teams kregen in de rest van de eerste helft geen hele grote kansen meer, een goed geplaatste kopbal van Stokkum werd wel goed gepakt door keeper Ruben Anvelink. Met een 0-1 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft was het spelbeeld weinig anders, beide teams kwamen niet aan voetballen toe waardoor het spel onrustig en enigszins chaotisch was. Bredevoort ging hier goed mee om en wist de ruimte achter de verdediging van het thuisteam goed te vinden. Na ongeveer een uurtje voetballen was het Jordy Lorijn die na een goede interceptie van Thijs op goal af kom stormen. Voor Jordy kon afdrukken, werd hij overduidelijk met twee handen in de rug gedrukt. De scheids twijfelde niet en legde de bal op de stip. Deze penalty van Michiel, doorgaans een zekerheidje, werd door de keeper van Stokkum goed gepakt. Dennis van Vreeswijk stond echter goed op te letten en schoot de rebound binnen. Na deze 0-2 ging Stokkum meer man naar voren sturen om hier met de lange bal chaos te veroorzaken. Waar Bredevoort alles redelijk onder controle had, was er een grote fout aan Bredevoortse zijde voor nodig om de spanning weer terug in de wedstrijd te brengen. Een lange bal werd extreem slecht ingeschat waarna de aanvaller van Stokkum de bal goed binnenschoot. Een slotfase vol spanning en sensatie volgde waar Stokkum de gelijkmaker bijna wist te maken. Gelukkig voor Bredevoort viel deze gelijkmaker niet en floot de scheids af met een 1-2 eindstand.

Al met al een goed resultaat, Bredevoort maakt het zichzelf weer onnodig moeilijk maar weet bij het altijd lastige Stokkum wel drie punten af te snoepen. Vanuit de O17-1 sloot Mica Firing aan, Mica liet goed voetbal zien en wist zich goed staande te houden bij de senioren. Door het ontbreken van grens Maarten werd oud-grens Arnoud Ebbers opgetrommeld. Mica en Arnoud deden het erg goed en worden bedankt voor hun inzet. Volgende week staat voor Bredevoort de uitwedstrijd naar Den Dam op het programma.