Bredevoort wint moeizaam bij SVGG

Op een zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort de tweede bekerwedstrijd van het seizoen op het programma. Nadat eerst van Ajax Breedenbroek werd verloren, stond nu de uitwedstrijd naar SVGG op het programma.

De warming-up van Bredevoort was er geen om vertrouwen uit te putten, er werd slordig gevoetbald en veelal onnodig balverlies geleden. Gelukkig was dit in de wedstrijd minder het geval. Waar Bredevoort probeerde op te bouwen, hanteerde SVGG vooral de lange bal waarbij gezocht werd naar de sterke, balvaste spits. Dit leverde een aantal kansen op waar de aanvallers van het thuisteam niet goed mee om gingen. Aan de andere kant was het Ramon ten Have die een vrije trap vanaf de zijkant het zestienmetergebied in slingerde. Waar iedereen dacht dat deze bal bij de keeper terecht kwam, was Koen Hoornenborg erg scherp en attent en wist hij door middel van een sliding de bal net voor de neus van de keeper weg te tikken en te scoren. Niet veel later lag ook de 0-2 er in, David Markaj wist met een boogballetje Rik Tankink bij de tweede paal te vinden die de bal uit de lucht binnen schoot. Met een 0-2 stand werden de kleedkamers opgezocht.

Bredevoort kwam niet scherp uit de kleedkamers en al snel resulteerde dit in een tegendoelpunt. Een corner van SVGG werd scherp ingebracht en eenvoudig binnengetikt bij de tweede paal. Na dit doelpunt was het geloof bij SVGG volledig terug en werd er gezocht naar de gelijkmaker. De centrale verdediger van SVGG liet deze wedstrijd zien over een uitstekende trap te beschikken door de bal meermaals achter de defensie van Bredevoort te leggen. Gelukkig voor Bredevoort stond Ramon vaak goed opgesteld om die bal te verwerken. Aan de andere kant werd Rutger Hoefman met een boogballetje weg gestoken en kon hij op de keeper af. Waar de poging van Rutger nog gekeerd werd door de keeper, kon de bijgesloten Rik simpel zijn tweede van de middag binnen schieten. Bredevoort wist het zichzelf toch nog lastig te maken door knullig balverlies te leiden wat uiteindelijk resulteerde in de 2-3. SVGG probeerde nog een gelijkmaker te forceren, maar dit lukte het thuisteam uiteindelijk niet. Met een 2-3 eindstand werd er gefloten voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een goed resultaat, SVGG zat twee seizoenen geleden nog in de vierde klasse dus die weten wel wat voetbal is. Toch mag Bredevoort kritisch op zichzelf zijn over de wijze waarop de doelpunten werden weggegeven, helemaal met de wedstrijd van aanstaande zondag tegen derdeklasser Vv Gendringen in het achterhoofd. Om 14.00 wordt deze wedstrijd bij Bredevoort thuis gespeeld.