Bredevoort wint met ruime cijfers van Ratti-Socii

Op een warme, zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen Ratti-Socii op het programma. De heenwedstrijd presteerde Bredevoort zwaar ondermaats en werd er met 2-1 verloren, vandaag was het belangrijk om beter voor de dag te komen en de drie punten in Bredevoort te houden.

Waar Bredevoort in voorgaande wedstrijden moeite had zich te belonen, was dit vandaag zeer anders. Na 9 minuten stond Bredevoort namelijk al met 3-0 voor. Door fel spel en hard werken werd Ratti-Socii in de beginfase volledig overlopen. Na iets meer dan een minuut was Rutger Hoefman attent en werkte hij een bal bij de tweede paal binnen. Enkele minuten later werd Rik Tankink met een mooie voorzet van Dennis van Vreeswijk bereikt. De kopbal van Rik wist de keeper nog te keren maar de volley die daar op volgde was de keeper te machtig. Wederom enkele minuten later was het weer Rutger die na goed druk zetten op de keeper kon aflopen. Nadat zijn eerste inzet tegen werd gehouden, kopte hij beheerst de 3-0 binnen. Bredevoort domineerde de eerste helft volledig en kans op kans volgde. De 4-0 kwam uit een goede corner van Koen Hoornenborg, Hidde Wevers torende maar weer eens hoog boven zijn tegenstander uit en knikte hard raak. Vlak voor rust schoot Rik een afgeslagen bal nog met een mooie volley binnen en met een 5-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

Waar Bredevoort in de eerste helft zeer overduidelijk de overhand had, was dit in de tweede helft niet het geval. Ratti-Socii speelde feller en agressiever op de bal en Bredevoort had moeite hierin mee te gaan. Dit leverde het uit team al enkele kleine kansen op maar tot heel groot gevaar leed het niet. In de 75ste was het echter toch raak, Bredevoort ging een kopduel met te weinig overtuiging aan en een speler van Ratti-Socii kon zo doorlopen richting het doel van Bredevoort. Eén op één met de keeper was deze speler trefzeker en zo deed Ratti-Socii toch nog wat terug. Bredevoort kreeg gedurende de tweede helft nog enkele opgelegde kansen om de voorsprong te vergroten maar verzaakte hier meermaals in. Mooi moment gedurende de tweede helft was het debuut van Kasper Hoogenkamp. Kasper, slechts 16 jaar, heeft op de training al vaak laten zien een talentvolle voetballer te zijn en kreeg vandaag de kans om dit in een wedstrijd te laten zien en hij liet zien een aanwinst te zijn voor Bredevoort. Uiteindelijk was het Rik die in de laatste minuut een verdediger uitkapte en de 6-1 met een mooi geplaatst schot binnenschoot en daarmee zijn hattrick completeerde. Met een 6-1 eindstand floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een wedstrijd met twee verschillende kanten. De eerste helft was Bredevoort ontzettend sterk en domineerde het de wedstrijd volledig. De tweede helft lukte dit Bredevoort niet en ging de wedstrijd meer gelijk op. Dit leidde ook nog vrij onnodig tot een tegendoelpunt. Volgende week zondag speelt Bredevoort uit bij titelkandidaat Erix, een spannende pot voetbal lijkt gegarandeerd