Bredevoort wint eerste editie MEC-Bredevoort toernooi

Op 24 augustus werd bij Sv Bredevoort de eerste editie van het MEC-Bredevoort toernooi als vervanging van de Betting Bokaal gespeeld. Een klein toernooi tussen Mec, Fc Winterswijk (zaterdag), Haarlo en  Bredevoort ter voorbereiding op het nieuwe seizoen.

Het toernooi bestond uit twee wedstrijden voor ieder team. In de eerste ronde speelde MEC  tegen Haarlo en mocht Bredevoort het opnemen tegen Fc Winterswijk. Na twee keer 20 minuten te hebben gespeeld, gingen zowel MEC als Bredevoort als winnaars van het veld af. Bredevoort wist Fc Winterswijk met 2-1 te verslaan en MEC zette met een ruime 4-1 Haarlo aan de kant.

Na deze ronde werd gelijk zowel de finale als de wedstrijd om de derde plek gespeeld. Haarlo wist Fc Winterswijk met 3-1 te verslaan en wist zo de derde plek te bemachtigen. De finale tussen de organisatoren van het toernooi was er één vol spanning. Na twee keer 20 minuten te hebben gespeeld, waarin MEC een stuk dreigender was dan Bredevoort, werd er aan beide kanten niet gescoord en moesten de lijstjes met penaltynemers te voorschijn worden gehaald. Doordat niemand behalve de scheids nog een hand voor ogen kon zien werd er besloten naar het verlichte tweede veld te verplaatsen. Zowel MEC als Bredevoort had na vijf penalty’s vier keer gescoord. De zesde ronde bleek de beslissende, nadat Ruben Anvelink de penalty van MEC mooi keerde, schoot Harm Visser de winnende binnen. Zo wist Bredevoort de beker te bemachtigen en daarnaast eindelijk weer eens de heren uit Miste en Corle te verslaan.

Al met al een fanatiek, nuttig en leuk toernooi ter voorbereiding op het nieuwe seizoen voor de vier clubs.