Bredevoort wint bij Wolfersveen

Op een frisse zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar Wolfersveen op het programma. Qua punten stonden de teams dicht bij elkaar, een gelijkwaardig potje werd dus verwacht.

Bredevoort trad vandaag met een gehavend elftal aan. Door vele blessures en enkele afwezigen zou Bredevoort 1 als team niet genoeg spelers hebben. Gelukkig sloten Jordi Kämink en Dennis van Vreeswijk aan vanuit het tweede en zat B-junior Roel Blekkink voor het eerst bij de wedstrijdselectie. Doordat grensrechter Maarten afwezig was, stond oud-grensrechter Arnoud Ebbers vandaag weer met de vlag langs de lijn. Heel mooi en fijn om te zien dat Dennis, Jordi, Roel en Arnoud allemaal bereid waren om het eerste uit de brand te helpen. De eerste helft was erg slordig, beide teams voetbalden moeizaam en hadden veel balverlies. In de eerste helft waren de betere kansen voor het thuisteam, het was echter aan keeper Ruben Anvelink te danken dat Wolfersveen niet wist te scoren. Aan de andere kant creëerde Bredevoort niet veel maar wist het wel te scoren. Na goed doorzetten van Berend Ebbers zette Rik Tankink via een één-tweetje Ramon ten Have voor de keeper. Ramon schoot verdekt in de korte hoek raak. Met een 0-1 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft was eveneens slordig. Beide teams kregen geen al te grote kansen en de wedstrijd bestond vooral uit het uitvechten van duels. Aan het eind van de wedstrijd maakte Roel Blekkink zijn debuut voor het eerste van Bredevoort. Hij kreeg helaas niet de kans veel te laten zien in de wedstrijd maar aan de hand van eerdere trainingen die hij mee heeft gedaan, is te stellen dat hij een ware aanwinst zal zijn en we nog genoeg van hem zullen zien. Naarmate de wedstrijd vorderde werden de duels harder en gemener van beide kanten. Bredevoort liet zich hierdoor niet gek maken en trok, ondanks een hectische slotfase, de overwinning over de streep.

Het voetbal was vandaag niet best maar uiteindelijk is het resultaat waar het om draait. De drie punten worden meegenomen naar Bredevoort en met deze punten doet Bredevoort op de ranglijst goede zaken. Volgende week zondag is Bredevoort 1 vrij.