Bredevoort weet weer eens te winnen bij Vosseveld

Op een warme, zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar Vosseveld op het programma. Deze wedstrijd betekende het begin van de competitie en was daarmee een uiterst belangrijke. Bredevoort stond wel meteen een moeilijke wedstrijd te wachten. Bredevoort heeft het namelijk altijd lastig tegen Vosseveld, en nu zij over oud Bredevoort trainer Ronald van der Plaats beschikken zal dat nog erger het geval worden.

De eerste helft, en eigenlijk de gehele wedstrijd, ging mooi gelijk op. De teams waren aan elkaar gewaagd wat resulteerde in een hoop mooie, felle duels. Na enkele minuten kreeg Bredevoort al een hele grote kans na slecht werk in de verdediging van Vosseveld, deze kans werd echter niet goed verwerkt en dus niet benut. Bij Vosseveld ging het spelletje pas lopen als hun nummer 6 aan de bal kwam, door goed loopwerk van Koen Hoornenborg wisten zijn teamgenoten hem amper te vinden waardoor Vosseveld de bal vooral achterin rondspeelde. Toch was het wel Vosseveld dat op voorsprong kwam, een goede vrije trap werd sterk binnengekopt. Bredevoort wist vlak voor rust op gelijke hoogte te komen, Thijs Navis stuurde Rik Tankink met een goede steekpass weg. Rik gaf de bal strak voor op Rutger Hoefman die de bal vrij binnen kon tikken. Met een 1-1 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft was het spelbeeld onveranderd. Beide teams hadden laten zien levensgevaarlijk te kunnen zijn in de omschakeling, hierdoor werd risico door de beide verdedigingen vermeden. Na 55 minuten was het wederom Thijs met een goede steekpass op Rik, de verdediger van Vosseveld zag geen andere optie dan hem naar de grond lopen waardoor Bredevoort een vrije trap op een mooie positie kreeg. Thijs eiste deze bal op en schoot hem snoeihard in het dak van het doel. Dat hard werken wordt beloond blijkt wel weer, vele avonden oefenen op vrije trappen resulteerde in een prachtig doelpunt. Vosseveld moest nu komen en besloot één op één te gaan staan en meer druk te geven op de Bredevoortse verdediging. Ondanks wat dreiging en enkele hectische momenten leverde dit Vosseveld geen hele grote kansen op. Bredevoort wist in de omschakeling ook weinig meer te creëren waardoor de scheidsrechter met een 1-2 stand voor het einde van de wedstrijd floot.

Al met al een mooie overwinning. Bredevoort staat niet bekend om het sterk beginnen van de competitie, om dat dan een keer wel te doen bij het altijd lastige Vosseveld is dan extra prettig. In verband met Bredevoort Schittert zal Bredevoort aankomende zondag niet voetballen. De thuiswedstrijd tegen DEO zal dinsdag 1 oktober gespeeld worden.