Bredevoort weet voor de tweede keer dit seizoen van Westendorp te winnen

Op een warme, zonnige maandagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen Westendorp op het programma. Voorgaand aan de wedstrijd werd er een minuut stilte gehouden ter nagedachtenis aan de onlangs overleden Dick Piek, Dick was erg betrokken bij de club en dit momentje voor hem had hij dan ook zeker verdiend.

De eerste helft begon Bredevoort sterk, Westendorp werd goed vast gezet en de duels werden over het algemeen door het thuisteam gewonnen. Bredevoort kwam al vrij snel op voorsprong, Rutger Hoefman ontving de bal in het zestienmetergebied en schoot feilloos raak. Bredevoort creëerde een goed aantal kansen maar ging hier vrij slordig mee om. Aan de andere kant kreeg Westendorp een penalty toegewezen, voor Westendorp de ultieme kans om weer volledig terug in de wedstrijd te komen. Bredevoort heeft echter keeper Ruben Anvelink die nogal wat punten pakt voor zijn team. Ook nu was hij weer de held, Ruben dook de juiste hoek in en tikte de bal uit het doel. Een mooi moment voor zowel Ruben als Bredevoort. Westendorp wist in de eerste helft niet veel te creëren en stond vooral de aanvallen van Bredevoort te verdedigen. Het laatste deel van de eerste helft had Bredevoort veel moeite met goed druk zetten, Westendorp kon hierdoor meer de voetballende oplossing kiezen en voor meer dreiging zorgen. Met een 1-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft was het spel vrij bedroevend van beide ploegen. Bredevoort kreeg in het eerste deel nog enkele kansen maar ging hier niet goed mee om. In de 72ste minuut was het echter Dennis van Vreeswijk die met een volley uit de draai de keeper van Westendorp wist te verschalken. Deze 2-0 stand leek vrij veilig voor Bredevoort aangezien Westendorp weinig kansen wist te creëren. In de 75ste minuut kwam Westendorp toch terug in de wedstrijd. Een middenvelder van Westendorp schoot met een mooie boog de bal in het doel. Dit was het moment voor Westendorp om vol voor een resultaat te gaan. Bredevoort werd met de rug tegen de muur gezet en speelde puur op resultaat. Het hoefde niet mooi, als die bal er maar niet in zou vliegen. Dit lukte, met een 2-1 stand floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een goed resultaat. Bredevoort pakt zes punten in het paasweekend, dit zal nog erg belangrijk worden in de strijd voor de laatste periode. Aankomende weken staan er voor Bredevoort belangrijke potjes op het programma, aankomende zondag speelt Bredevoort thuis tegen Ajax Breedenbroek.