Bredevoort weet het kampioenschap van Etten niet te verpesten

Op een warme zondagmiddag stond voor Bredevoort de laatste competitiewedstrijd op het programma. Etten werd ontvangen en had aan slechts één punt genoeg om eerste te worden. Een beladen wedstrijd dus, dit was ook te zien aan het aantal mensen dat langs het veld stond te kijken.

Bredevoort begon de eerste helft redelijk en wist mee te voetballen met Etten dat vanaf de eerste minuut liet zien enkel en alleen genoegen te nemen met het kampioenschap. Onder aanmoediging van een groot aantal fans, liet Etten mooi en verzorgd voetbal zien. In de vijftiende minuut kwam Etten dan ook verdiend op voorsprong, een klutsbal werd van dichtbij binnengetikt. Hierna was het qua voetbal gedaan bij Bredevoort en was het vooral achter de bal aan lopen voor het thuisteam. Op slag van rust werd de 0-2 gescoord, de sterk spelende buitenspeler van Etten wist met een mooie volley te scoren. Met een 0-2 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft begon Bredevoort wat makkelijker en rustiger te voetballen. De bal werd langer in de ploeg gehouden en er kon naar een aanval toe worden gebouwd. In de voorste linie werd de bal echter vaak slordig verspeeld of goed verdedigd door de defensie van Etten waardoor Bredevoort niet echt gevaarlijk kon worden. In de 52ste minuut werd ook de 0-3 gemaakt, een speler van Etten kon een voorzet uit een corner vrij binnen koppen. In de 70ste minuut werd de eindstand bepaald, wederom werd een voorzet uit een corner binnengekopt door een speler van Etten. Een spannende slotfase zat er niet in, het was meer wachten op het fluitsignaal van de scheids. Met een 0-4 eindstand floot de scheids af en kon het feest voor Etten beginnen. Confetti, vuurwerk, bloemen en drank, alles werd uit de kast gehaald om het kampioenschap te vieren. Het werd uiteindelijk niet alleen voor Etten maar ook voor Bredevoort nog een gezellige afsluiting van de competitie. Bredevoort had namelijk slotfeest na de wedstrijd. Met een grote groep van de senioren werd er onder genot van een heerlijke, goed verzorgde barbecue van Vakslagerij Eppink gezamenlijk gedronken op het afsluiten van de competitie.

Voor Bredevoort 1 is het seizoen echter nog niet af. Aankomende zondag staat namelijk de nacompetitiewedstrijd tegen Sprinkhanen op het programma. Deze wedstrijd zal om 14.00 op het terrein van VV Etten gespeeld worden. Bredevoort kan de steun van het publiek goed gebruiken, dus kom gerust langs en help ons naar de vierde klasse.