Bredevoort verzaakt te scoren bij DEO

Op een zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar DEO op het programma. Al seizoenen lang spelen beide teams in competitieverband tegen elkaar, vrijwel altijd zijn onderlinge duels gelijkwaardig en spannend. Ook vandaag werd niks anders verwacht.

Bredevoort begon sterk en kreeg na 30 seconden al een uitgelezen kans om de 0-1 te maken. Helaas voor Bredevoort werd de bal van dichtbij verkeerd geraakt en belandde hij naast het doel. Bredevoort bleef doorgaan en wist, mede door het ontzettend goede veld bij DEO, de lange bal te vermijden en voetballend richting het doel van DEO te werken. Dit leverde de heren in het blauw enkele grote kansen op maar hierbij ontbrak het aan scherpte. Tegen de verhouding in scoorde DEO het eerste doelpunt. De razendsnelle linksbuiten van het thuisteam bereikte de aanvoerder die de bal keihard tegen de touwen schoot. Hierna sloeg de onrust toe bij Bredevoort en werd de lange bal weer meer gehanteerd. Dit zorgde voor een erg onrustig spelbeeld en gaf DEO de kans meer in de wedstrijd te komen. In de 40ste minuut maakte DEO de 2-0, hierbij stond wederom de rappe linksbuiten aan de basis. Hij speelde enkele spelers van Bredevoort voorbij en zijn schot hobbelde via de kluts naar de doellijn waar hij net niet meer op tijd kon worden weggewerkt. Met een 2-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

Vlak na rust stond het al bijna direct 3-0 maar een schot van DEO belandde op de paal. De tweede helft probeerde Bredevoort de aansluitingstreffer te maken maar enkele grote kansen werden net als in de eerste helft niet benut waardoor deze aansluitingstreffer uitbleef. Bredevoort besloot opportunistischer te spelen en één op één te gaan staan maar hier kwam weinig uit voort doordat de fysiek sterke spelers van DEO de voorzetten zonder al te veel moeite konden verwerken. Door het opportunistische spel van Bredevoort, kreeg DEO in de omschakeling enkele grote kansen op de 3-0 maar ook die bleef uit. Uiteindelijk floot de scheids voor het einde van de wedstrijd bij een 2-0 eindstand.

Al met al een frustrerende wedstrijd. Bredevoort was, voornamelijk in de eerste helft, aan de bal sterk en liet met regelmaat goed voetbal zien. Maar ja, om te winnen moet je uiteindelijk meer doelpunten maken dan je tegenstander. Het missen van vele kansen en het té makkelijk tegenkrijgen van doelpunten werkt dan natuurlijk niet mee. Volgende week zondag is Bredevoort vrij