Bredevoort verzaakt bij Vosseveld

Op een warme woensdagavond, op een droog veld, geteisterd door muggen, blinzen en hier en daar een grote tor mocht Bredevoort aantreden tegen en bij Vosseveld. Door afgelastingen was dit de eerste ontmoeting tussen beide teams. Zowel Bredevoort als Vosseveld doet het dit seizoen slechter dan van te voren was voorspeld. Het zou een interessante pot worden.

De eerste helft werd Bredevoort enorm in het zadel geholpen door Vosseveld. Vosseveld was erg slordig achterin waardoor Bredevoort kans op kans kreeg. Na een kwartier had Bredevoort er al drie in kunnen leggen, hierin werd echter verzaakt. Ondanks dat Vosseveld aardig meevoetbalde, was de eerste helft in handen van Bredevoort. Kans naar kans werd gecreëerd, hier werd niet uit gescoord. Vosseveld wist in de eerste helft af en toe gevaarlijk te worden door gebruik te maken van de snelheid van hun voorhoede. Hoe het mogelijk is, is onbekend maar met een 0-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft was het spelbeeld iets meer gelijk. Bredevoort had nog wel de overhand maar zeker niet zo duidelijk als de eerste helft. Ook nu kreeg Bredevoort een aantal kansen, ook deze werden niet benut. Tegen het spelbeeld in kwam het thuisteam op voorsprong. Na een fout in de defensie van Bredevoort wist Vosseveld te scoren. Een erg lelijk doelpunt, typerend voor het seizoen van Bredevoort. Nu was het zaak voor Bredevoort om vol voor de aanval te kiezen. Doordat Bredevoort dat deed ontstond er ruimte voor Vosseveld. Vosseveld maakte hier echter heel matig gebruik van. Het vele aanvallen zorgde voor een hoop kansen voor Bredevoort. Een aantal keer één op één met de keeper en een aantal goede schoten van binnen en buiten de zestien werden gelost. Hier had de keeper van Vosseveld, die duidelijk de man of the match was, steeds een antwoord op. Hierdoor kwam Bredevoort niet tot scoren en bleef de stand op 1-0 staan.

Al met al een erg slechte wedstrijd van Bredevoort. Hier had totaal niet verloren hoeven worden. Waar eerder het kansen creëren het probleem was, was dit deze wedstrijd niet het geval. Nu ontstond er uiteraard weer een ander probleem, het afmaken ging voor geen meter. Deze wedstrijd past echter perfect in het rijtje van de vorige wedstrijden. Aankomende zondag staat voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen GSV op het programma. Deze wedstrijd zal gespeeld worden om 14.00.