Bredevoort verliest wederom van Wolfersveen

Op een zonnige, winderige zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar Wolfersveen op het programma. De heenwedstrijd werd op pijnlijke wijze verloren, Bredevoort was voor de wedstrijd gebrand zich vandaag te revancheren. De combinatie van stadion de Stikke Bochte en de harde wind was er echter niet één die het voetbal ten goede zou komen dus van te voren werd er een erg rommelige wedstrijd verwacht.

Dit bleek ook het geval, mede doordat Bredevoort niet scherp uit de kleedkamer kwam. Wolfersveen had de eerste helft de wind in de rug en pompte de bal keer op keer richting het doel van Bredevoort. Door gebrek aan scherpte viel hier na een kleine 20 minuten de 1-0 uit. Heel lang kon Wolfersveen echter niet genieten van de voorsprong want even later werkte Koen Hoornenborg een voorzet van Mica Firing in het doel en stond het weer gelijk. Bredevoort kwam wat meer in de wedstrijd en wist beter om te gaan met het optimistische voetbal van Wolfersveen. Hieruit volgden nog enkele hele grote kansen maar Bredevoort verzaakte de voorsprong te pakken. Met een 1-1 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft had Bredevoort de wind in de rug en kon het de druk op Wolfersveen gaan leggen. Wolfersveen koos wederom voor de lange bal waaruit erg veel duels om de welbekende ‘tweede bal’ volgden. Bredevoort kan het zich kwalijk nemen dat het grote deel van deze duels gewonnen werd door Wolfersveen. Toch hing lang de 1-2 in de lucht maar Bredevoort wist niet te scoren. Dat de eeuwenoude voetbalwet nog geldt is wel gebleken want als je hem zelf niet maakt, valt hij vaak aan de andere kant. In de slotfase van de wedstrijd scoorde Wolfersveen namelijk nog twee maal en met een 3-1 stand op het bord, floot de scheids voor het einde van de wedstrijd. Er was gedurende de wedstrijd nog wel een zeldzaam mooi moment, namelijk het debuut van Bram Visser. De pas 16-jarige Bram laat bij de O19-1 geregeld zien een goede voetballer te zijn en wilde gelukkig voor Bredevoort, in verband met veel afwezigen, aansluiten en zijn debuut maken. Daarnaast deed vanuit het tweede Luuk Wensink mee, waarvoor dank.

Al met al was het voor de rest een vervelende wedstrijd. De moeilijke omstandigheden in combinatie met een gebrek aan scherpte zorgden voor een slechte wedstrijd en uiteindelijk geen punten voor Bredevoort. Volgende week staat voor Bredevoort de belangrijke uitwedstrijd naar DEO op het programma