Bredevoort verliest wederom van SVBV

Op een regenachtige zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen SVBV op het programma. De heenwedstrijd was voor Bredevoort een moeizame en werd uiteindelijk gewonnen door SVBV, Bredevoort stond dus een lastige wedstrijd te wachten.

In tegenstelling tot in voorgaande wedstrijden, was Bredevoort deze wedstrijd voetballend sterk. De bal ging snel rond en het spelletje werd van links naar rechts verplaatst. Dit leverde een aantal mooie aanvallen en kansen op, deze werden echter niet benut. SVBV wist de eerste helft vooral gevaarlijk te worden uit de omschakeling na fouten van Bredevoort, gelukkig voor het thuisteam gingen de spelers van SVBV in de eerste helft erg slordig om met deze kansen. Vlak voor rust wist Bredevoort op voorsprong te komen, na een goede corner van Ramon ten Have wist Hidde Wevers hoog boven de verdedigers uit te komen en de bal binnen te knikken. Niet veel later floot de scheids voor de rust en konden de kleedkamers worden opgezocht.

De tweede helft begon Bredevoort wederom goed, er werd rustig gevoetbald en gezocht naar de 2-0. Hiervoor kreeg Bredevoort ook de kansen maar deze werden niet benut, hierdoor bleef er een kleine marge van slechts één doelpunt op het scorebord staan. In de 66ste minuut werd de gelijkmaker gescoord, een lange bal van achteruit zorgde ervoor dat de spits van SVBV opeens oog in oog met keeper Ruben Anvelink stond. Nadat Ruben de bal nog raakte, rolde de bal tergend langzaam over de doellijn heen. Hierna was het voetbal bij Bredevoort verdwenen en was het erg onrustig. Beide teams creëerden geen hele grote kansen en de wedstrijd leek af te stevenen op een gelijkspel. Dit was echter niet het geval, in één van de laatste minuten scoorde SVBV de 1-2 en pakten zij de drie punten in Bredevoort.

Al met al een heel zuur resultaat, Bredevoort speelde in fases erg goed maar wist dit in de eerste helft niet in meer doelpunten om te zetten waardoor SVBV in de wedstrijd bleef. SVBV bleef knokken voor een resultaat en zijn hier uiteindelijk ook voor beloond. Volgende week zondag speelt Bredevoort de uitwedstrijd bij koploper Rekken.