Bredevoort verliest van SVBV

Op een frisse zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen SVBV op het programma. Van te voren was bekend dat SVBV een sterk elftal had en dat er dus een lastige wedstrijd voor de boeg stond. Extra lastig was dat dit zonder de steun van de trouwe Bredevoort-supporters moest, in verband met corona werd de wedstrijd namelijk zonder publiek gespeeld. Voorafgaand aan de wedstrijd werd er een moment van stilte genomen naar aanleiding van het overlijden van Bredevoort-erelid Engelbert Ebbers.

Het begin van de wedstrijd was rommelig en al gauw waren de intenties van beide teams bekend. SVBV wilde vooral met de lange bal gevaarlijk worden en Bredevoort probeerde wat meer de voetballende weg te kiezen. De tactiek van SVBV pakte goed uit, doordat zij met de lange bal vooral twee kopsterke spelers zochten die de bal wisten te verlengen, wist SVBV steeds bij het doel van Bredevoort te komen. Waar dit bij SVBV niet tot hele grote kansen zorgde, kreeg Bredevoort aan de andere kant wel twee hele grote kansen. Eén keer werd de lat geraakt en een andere vrije schietkans werd naast geschoten. Met een 0-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft was Bredevoort vooral bezig met het zoeken naar de organisatie, na enkele keren noodgedwongen te moeten wisselen was er nog slechts één van de vijf potentiële centrale verdedigers aanwezig. SVBV maakte goed gebruik van het feit dat Bredevoort aan het zoeken was en wist, nadat Bredevoort de bal matig verwerkte, de 0-1 binnen te schieten. Bredevoort begon hierna meer optimistisch te gaan voetballen, dit resulteerde nog in een aantal kansen die er niet ingingen. Vlak voor het eind van de wedstrijd wist een aanvaller van SVBV de defensie er uit te lopen en de 0-2 binnen te schieten. Niet veel later floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een teleurstellend resultaat. Mede door het vele noodgedwongen wisselen was Bredevoort de organisatie kwijt, SVBV ging hier erg goed mee om en stapte uiteindelijk verdiend met drie punten van het veld. Lichtpuntje aan de kant van Bredevoort was Wouter Obbink, Wouter wist op zowel aanvallend als verdedigend vlak uit te blinken met zijn sterke spel en was dan ook verreweg de beste aan de kant van Bredevoort. Volgende week zondag staat wederom een lastige wedstrijd op het programma, Bredevoort speelt dan uit bij koploper DEO.