Bredevoort verliest thuis van Haaksbergen

Op een natte, koude zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen Haaksbergen op het programma. Haaksbergen stond bekend als een lastige tegenstander dus Bredevoort stond een lastige wedstrijd te wachten. Het weer was slecht, het veld was slecht, alle ingrediƫnten voor een mooi potje voetbal.

Dit was niet het geval, zowel Bredevoort als Haaksbergen was door dit slechte veld erg slordig en dit leidde tot een onrustige, chaotische, slechte wedstijd. Daarom is er dan ook waardering voor de fans van zowel Bredevoort als Haaksbergen die ondanks het slechte weer en voetbal toch langs het veld stonden. Waar van te voren werd besproken dat het uiterst essentieel was om niet op achterstand te komen tegen een lastig team als Haaksbergen gebeurde dit wel. In de 17de minuut kwam het uitspelende team op voorsprong na een mooie aanval. Voor Bredevoort was het nu duidelijk dat het een hele lastige opgave zou worden. Bredevoort kreeg nog een aantal mogelijkheden voor de rust maar hier werd niet goed mee omgegaan. Aan de andere kant kreeg Haaksbergen ook nog mogelijkheden maar die wisten ook niet nog een keer te scoren.

De tweede helft was het spelbeeld vrijwel hetzelfde. Erg onrustig en slordig. Voetballend was Haaksbergen beter dan Bredevoort waardoor ze veel in balbezit waren en de heren in het blauw niet tot echte grote mogelijkheden konden komen. Het liep hier en daar door opstootjes een beetje uit de hand maar dat paste wel goed bij de wedstrijd. In de tweede helft werd niet gescoord.

Al met al een waardeloze wedstrijd. Bredevoort had nooit de 0-1 weg mogen geven aangezien bekend was dat de wedstrijd dan heel lastig zou worden. Voorin deed Bredevoort te weinig met de kansen en mogelijkheden tot kansen. Volgende week moet Bredevoort uit naar Vosseveld.