Bredevoort verliest terecht van Wolfersveen

Op een winderige zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar Wolfersveen op het programma. Bredevoort heeft het altijd lastig tegen Wolfersveen en dit in combinatie met het feit dat het, zoals wel vaker, erg winderig was op de Stikke Bochte gaf weinig hoop op verzorgd voetbal.

Ondanks dat er voor de wedstrijd nog aangegeven was dat er scherp aan de wedstrijd begonnen moest worden, was hier niets van terug te zien. Bredevoort begon ongekend slap, iets wat een slecht idee is tegen een fysieke tegenstander als Wolfersveen. Het thuisteam maakte hier goed gebruik van en wist na wat gemiste kansen een rommelige 1-0 te scoren. Dit had weinig impact op de manier waarop Bredevoort voetbalde want de scherpte ontbrak hierna nog steeds. Vlak voor rust viel ook de 2-0, de wijze waarop was erg typerend voor de eerste helft van Bredevoort. Drie รก vier spelers in het blauw zagen de middenvelder van Wolfersveen over het hoofd die na een steekballetje vrij kon doorlopen richting doel en binnen kon schieten. Met een 2-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft speelde Bredevoort met een andere instelling. Er werd hard gewerkt en het tempo ging omhoog. Ondanks dat er nog steeds een hoop fout ging, was het goed om te zien dat het dus wel mogelijk was om als team de strijd aan te gaan vandaag. Doordat Wolfersveen inzakte had Bredevoort het merendeel van het balbezig en kon er naar een aansluitingstreffer gezocht worden. Een lange bal achter de backs van Wolfersveen zorgde ervoor dat Bredevoort meermaals richting het doel van Wolfersveen kon komen maar de laatste bal of voorzet die daar uit volgde was vaak te onzorgvuldig om gevaar te stichten. Wolfersveen stond goed compact en wist de meeste ballen van Bredevoort zonder al te veel moeite weg te werken. In de omschakeling wist Wolfersveen nog een keer te scoren en met een 3-0 eindstand floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een erg matige wedstrijd van de kant van Bredevoort. Bredevoort heeft het op de winderige Stikke Bochte tegen een compact, fysiek sterk Wolfersveen altijd erg lastig maar de wijze waarop met name de eerste helft werd aangevlogen was deze keer wel erg ondermaats. Volgende week speelt Bredevoort thuis tegen ZZC.