Bredevoort verliest terecht van Meddo

Op een frisse zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd tegen Meddo op het programma. Meddo, van te voren gezien als één van de favorieten voor het kampioenschap, doet het al jaren goed in de vijfde klasse en doet ook dit jaar weer mee in de bovenste regionen. Bredevoort stond dus een lastige wedstrijd te wachten.

In het begin deed Bredevoort nog redelijk mee in de wedstrijd, er werd rustig gevoetbald en de vrije man werd gevonden. Dit veranderde echter volledig toen Meddo hoger druk ging zetten, Bredevoort werd slordig en speelde Meddo volledig in de kaart. Meddo wist in het eerste deel van de eerste helft niet te profiteren van deze fouten van Bredevoort. Dit kwam deels door het ontbreken van scherpte bij de aanvallers van Meddo, en deels door het feit dat keeper Ruben Anvelink erg sterk speelde en Bredevoort in de eerste helft in leven hield. Na 26 minuten viel het doelpunt uiteindelijk toch en keek Bredevoort tegen een achterstand aan. Een schot van een middenvelder van Meddo werd niet geblokt en verdween in de verre hoek. Nog geen vijf minuten later lag de bal wederom in het doel. Dit maal was het de spits van Meddo die wist te scoren. Toch wist Bredevoort nog enigszins terug te komen. Nadat Luuk Wensink in de zestien werd neergehaald door de keeper van Meddo en de scheids terecht een penalty gaf, schoot Michiel Rave deze feilloos binnen. Met een 2-1 stand werden de kleedkamers opgezocht.

Waar de eerste helft vrijwel volledig voor Meddo was, was dit in de tweede helft minder het geval. Bredevoort had nu de wind in de rug en kwam hierdoor makkelijker onder de druk uit. Toch was het wederom Meddo dat wist te scoren, na een grote blunder in de Bredevoortse defensie wist de vlotte rechtsbuiten van Meddo het gekregen cadeautje uit te pakken en goed binnen te schieten. Voor Bredevoort een domper aangezien deze goal nogal uit het niets viel en totaal niet nodig was. Bredevoort wist echter wel iets terug te doen. Rik Tankink wist om meerdere spelers van Meddo te slalommen en bereikte met zijn voorzet Thijs Navis, ondanks dat Thijs deze bal een beetje achter zich kreeg wist hij de bal toch met links binnen te schieten. Het geloof was weer terug bij Bredevoort, er werd gekozen voor optimistisch spel waarbij veelal de lange bal werd gehanteerd. Hier wist de defensie van Meddo echter grotendeels goed mee om te gaan. Aan de andere kant wist Meddo het vierde doelpunt er in te prikken. Dezelfde rechtsbuiten als bij het derde doelpunt wist een voorzet goed te controleren en feilloos binnen te schieten. Hij had bijna een hattrick op zijn naam gezet, helaas voor hem spatte zijn kopbal op de lat. Na dit vierde doelpunt was de wedstrijd eigenlijk wel gespeeld, beide teams wisten niet heel veel meer te creëren en de scheids floot af met een 4-2 eindstand.

Al met al een tegenvallend resultaat. Meddo heeft zeker terecht gewonnen, maar Bredevoort kan niet tevreden zijn over het spel in de eerste helft. Volgende week kan Bredevoort zichzelf herpakken, om 14.00 wordt Den Dam thuis ontvangen.