Bredevoort verliest terecht bij SVBV

Op een grijze zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar SVBV op het programma. De heenwedstrijd werd in de laatste minuut gewonnen door Bredevoort na een gelijk opgaande 90 minuten, een lastige wedstrijd werd dus verwacht.

Vanaf het begin van de wedstrijd liep Bredevoort achter de feiten aan. De technische, beweeglijke spelers van SVBV konden moeiteloos de bal van links naar rechts verplaatsen en zoeken naar de openingstreffer. Na een moment van onoplettendheid aan de kant van Bredevoort wist het thuisteam de 1-0 binnen te schieten. Met deze stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft was het spelbeeld nagenoeg gelijk. In het begin wist Bredevoort nog een beetje te voetballen maar al gauw nam SVBV de regie weer over. Bredevoort kon geen enkele grip krijgen op de spelers van SVBV en dit resulteerde, na wat gemiste kansen, in de 2-0. Aanvallend kwam Bredevoort er vandaag niet aan te pas en het mag blij zijn dat SVBV scherpte voor het doel mistte want een uitslag van vier of vijf tegen nul had ook niet misstaan. Dat gebrek aan scherpte voor de goal bij SVBV werd overigens uitstekend weergegeven in een penalty die door het thuisteam ruim over het doel werd geschoten. Met een 2-0 stand floot de uitstekend fluitende scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een terechte nederlaag. SVBV was vandaag in eigen huis heer en meester en Bredevoort had zeer weinig te vertellen. Volgende week is Bredevoort vrij in verband met het carnavalsweekend en de week daarop wordt Ratti/Socii thuis ontvangen.