Bredevoort verliest ruim bij Vosseveld

Op een zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar Vosseveld op het programma. Bredevoort en Vosseveld staan op de ranglijst dicht bij elkaar, een belangrijke wedstrijd dus. Bredevoort heeft het vrijwel altijd lastig tegen Vosseveld, dat was deze keer ook zeker het geval.

De eerste helft was Bredevoort de betere, Vosseveld werd goed onder druk gezet. De voornaamste oplossing van de defensie van Vosseveld was het gebruiken van de lange bal, deze werden op de meeste plekken op het veld opgevangen door de heren in het blauw. Duels werden gewonnen en het samenspel was goed. Het creëren van kansen was echter wel een probleem, afgezien van enkele schoten van net buiten het zestienmetergebied werd de keeper van Vosseveld niet in de problemen gebracht. Aan de andere kant was Vosseveld uit de omschakeling af en toe gevaarlijk dicht bij het Bredevoortse doel. In de 28ste minuut werd de score geopend. Na simpel balverlies van Bredevoort wist de aanvaller van Vosseveld de bal rustig in het doel te schuiven. Met een 1-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft was het spelbeeld een stuk anders, Vosseveld kwam sterker de kleedkamers uit en begon steeds beter te spelen. Bredevoort stond meer onder druk en ging hier veelal slecht mee om. Zo wist Vosseveld meerdere malen gevaarlijk te worden. In de 66ste  minuut lag de 2-0 er ook in, bij de tweede paal kon een speler van Vosseveld vrij binnen schieten. Slechts twee minuten later was het wederom raak. De eindstand werd in de 82ste  minuut bepaald. Dit keer wel een mooi doelpunt, Vosseveld counterde na een cornerbal van Bredevoort en speelde deze counter zeer sterk uit. Met een 4-0 stand floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al natuurlijk een erg slecht resultaat. Dit zijn de potjes waar het om draait, Bredevoort heeft hopeloos gefaald om hier een goed resultaat neer te zetten. Volgende week zondag is Bredevoort vrij, de week daarop wordt er wel weer gevoetbald. Op 10 maart speelt Bredevoort uit bij Halle.