Bredevoort verliest ruim bij Grol

Op een warme, zonnige zondagmiddag stond er voor Bredevoort de eerste wedstrijd van het seizoen op het programma. Bredevoort moest het opnemen tegen derdeklasser Grol, een lastige wedstrijd was voorspeld. Dit bleek dan ook volledig het geval te zijn.

Al gauw was duidelijk dat Grol veel beter was dan Bredevoort, vooral op fysiek en technisch gebied staken de heren uit Groenlo met kop en schouders boven de Bredevoortse heren uit. Niet gek dan ook dat na nog geen half uur de stand al 3-0 was. De vleugelspelers van Grol waren te snel en behendig om in toom te houden en wisten keer op keer de achterlijn te halen, hier werd de bal vaak goed teruggelegd waardoor er kans na kans ontstond. De 2-0 was een mooi afstandsschot van de aanvoerder van Grol. Bredevoort kwam aan de andere kant niet verder dan een slappe kopbal. Voor de rust scoorde Grol nog een keer waardoor met een 4-0 stand de kleedkamers werden opgezocht.

Na de rust was het felle voetbal en de winnaarsmentaliteit wel wat weggezakt bij het thuisteam. Toch wist Grol nog vele kansen te creƫren, hier werd veel te weinig uit gescoord. Na vele malen een scrimmage voor het doel te hebben overleefd, en na goede reddingen van Ruben Anvelink met de spanwijdte van een albatros, wist Grol laat in de wedstrijd toch nog een keer te scoren. In de tweede helft kwam Dennis van Vreeswijk nog een keer dicht bij het doel van Grol, hij kon echter niet voor veel gevaar zorgen.

Al met al een prima wedstrijd voor Bredevoort om aan de conditie te werken. Waar de heren van Bredevoort nog wel eens moe waren, bleven de spelers van Grol verdergaan met het lopen van een marathon. De strijdlust van Bredevoort was nog wel enigszins positief. Volgende week zondag speelt Bredevoort een thuiswedstrijd tegen Ulftse Boys 1.