Bredevoort verliest met ruime cijfers bij De Hoven

Op een zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar De Hoven op het programma. Een lastige wedstrijd werd verwacht.

Het begin van de wedstrijd ging redelijk gelijk op. Bredevoort probeerde te voetballen en De Hoven hanteerde vooral de lange bal, bij beide teams gebeurde dit in het eerste deel van de wedstrijd vrij slordig. Redelijk uit het niets viel de openingstreffer, de aanvoerder van De Hoven kon veel te makkelijk instappen en van afstand binnen schieten. Na dit doelpunt gingen de koppies bij Bredevoort naar beneden en was de organisatie ver te zoeken. De Hoven rook bloed en schoot er in de eerste helft nog drie meer in, dit hadden er overigens nog wel meer kunnen zijn. Met een 4-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft besloot Bredevoort opportunistischer te gaan spelen en meer de lange bal te hanteren. Bredevoort begon niet slecht aan de tweede helft maar al heel snel viel te makkelijk de 5-0 binnen. Bredevoort was de tweede helft stukken beter dan de eerste maar dat kwam ook doordat De Hoven wat gas terug nam. Bredevoort kwam uiteindelijk nog tot wat kansen maar wist hier uit niet te scoren. De Hoven scoorde aan de andere nog een keer en bepaalde daarmee de eindstand. Met een 6-0 eindstand floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een terechte nederlaag. Bredevoort kwam slecht voor de dag en De Hoven profiteerde hier optimaal van. Bredevoort speelt aankomende zondag thuis tegen Wolfersveen.