Bredevoort verliest matige wedstrijd tegen Etten

Op een zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd tegen Etten op het programma. In tegenstelling tot Bredevoort beleefde Etten een slechte seizoensstart. Desalniettemin was bekend dat Etten een waardige tegenstander zou zijn en Bredevoort dus een lastige wedstrijd stond te wachten.

Net als in voorgaande wedstrijden begon Bredevoort sterk aan de eerste helft. Na 17 minuten werd de 0-1 gescoord. Na een goede aanval wist Dennis van Vreeswijk met een strakke voorzet Jordy Lorijn te bereiken. Jordy stond goed opgesteld en schoot de bal tegen de touwen aan. Na een minuut of 20 gebeurde er iets bij Bredevoort, Bredevoort ging de duels niet meer goed aan en liet Etten in de wedstrijd komen. Hieruit volgden vele kansen voor Etten. Na 34 minuten werd de stand weer gelijk nadat Hidde Wevers de bal ongelukkig achter zijn eigen keeper tikte. De rest van de eerste helft was Etten de sterkere en was het wachten op de voorsprong voor het thuisteam.

De tweede helft had Bredevoort de wind flink in de rug en werd er besloten gebruik te maken van de lange bal. Hier gingen de verdedigers van Etten goed mee om waardoor Bredevoort niet tot kansen kon komen. Aan de andere kant wist Etten in de 84ste minuut de winnende te maken. Nadat keeper Ruben Anvelink de eerste inzet erg sterk keerde, werd de bal alsnog binnengetikt. Niet onverdiend wist Etten dus in de slotminuten van de wedstrijd aan het langste eind te trekken.

Al met al een erg matige wedstrijd met een teleurstellend resultaat. Bredevoort wil graag bovenin de ranglijst mee blijven doen, maar zal dat met uitslagen als deze niet redden. Toch is het slechtst één wedstrijd en is er nog zeker geen reden tot paniek. Volgende week kan Bredevoort zich op eigen terrein herstellen, om 14.00 zal de wedstrijd tegen Halle worden gespeeld.