Bredevoort verliest, maar houdt positief gevoel over aan wedstrijd tegen Gendringen

Op een zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort de laatste bekerwedstrijd op het programma. Thuis werd derdeklasser Gendringen ontvangen die in de voorgaande twee wedstrijden maar liefst achttien doelpunten hadden gescoord en er geen één tegen hadden gekregen. Aan Bredevoort de taak om meer weerstand te bieden, in de krant was namelijk te lezen dat de trainer van Gendringen daar héél erg naar snakte.

Die tegenstand wist Bredevoort in de eerste helft zeker te bieden. Ondanks dat Gendringen verreweg het grootste deel van het balbezit had, wist Bredevoort organisatorisch zo goed te staan dat het uitspelende team al dit balbezit niet om wist te zetten in hele grote kansen. Aan de andere kant probeerde Bredevoort vanuit de omschakeling voor gevaar te zorgen maar ook dit leverde aan het begin niet al te veel op. In de 19de minuut werd het eerste doelpunt gescoord. Na erg slordig balverlies in de defensie van Gendringen, werd de bal zo in de voeten van David Markaj gespeeld. David zag dat de keeper niet in zijn goal stond en wist de bal met een mooie boog over de keeper heen te stiften. De rest van de eerste helft probeerde Gendringen via de zijkanten gevaarlijk te worden maar dit leverde niet heel veel op. Vlak voor rust probeerde David met een gelijkwaardig boogballetje de keeper van Gendringen te verschalken maar deze bal ging net naast het doel. Met een 1-0 ruststand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft was het verschil tussen de beide teams groter, Gendringen liet de bal een stuk sneller rondgaan waardoor Bredevoort moeite had om goed in de organisatie te blijven staan. Dit resulteerde al snel in grote kansen waarbij lat, paal en keeper geraakt werden en niet veel later resulteerde dit ook in de gelijkmaker. Bredevoort was de tweede helft voornamelijk aan het verdedigen en kwam er aanvallend niet meer aan te pas. Het thuisteam moest ook een paar keer noodgedwongen wisselen waarbij bepaalde belangrijke spelers het veld verlieten waardoor het krachtsverschil nog groter werd. Ere wie ere toekomt, Gendringen was gewoonweg een klasse beter en wist met een hoop energie en snel combinatievoetbal keer op keer voor gevaar te zorgen. Uiteindelijk wisten de derdeklassers nog drie keer te scoren waarbij vooral de 1-3 er één van grote klasse was. Met een 1-4 stand floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een wedstrijd waar met een positief gevoel op teruggekeken kan worden. De energie en arbeid die Bredevoort in de wedstrijd legde, zijn een goede basis om op verder te bouwen. Bredevoort mistte door blessures een aantal spelers waardoor Michiel Rave vanuit het tweede weer aansloot, waarvoor dank. Michiel was met zijn ervaring van grote waarde voor het neerzetten van de organisatie. Volgende week begint de competitie weer, Bredevoort speelt uit bij Lochuizen.