Bredevoort verliest in extremis van KSV

Op een warme, zonovergoten zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen KSV op het programma. De teams zijn elkaars directe concurrent voor de felbegeerde 11de plek, een gelijkopgaand duel werd verwacht.

Het was KSV dat scherp aan de wedstrijd begon en direct gevaarlijk kon zijn. Het was in de beginfase aan keeper Ruben Anvelink te danken dat Bredevoort niet snel tegen een achterstand aankeek. Het was Bredevoort zelf dat de score opende, Koen Hoornenborg bereikte Sven Aalbers met een voorzet waarna Sven de bal strak het doel in volleerde. Na dit doelpunt pakte Bredevoort het initiatief over en had het thuisteam het betere van het spel, dit leverde enkele grote kansen op maar de keeper van KSV hield zijn team in de wedstrijd. Vlak voor rust kwam KSV weer beter in de wedstrijd en wist het de gelijkmaker te maken. De behendige linksbuiten slalomde langs drie Bredevoortse verdedigers en wist een teamgenoot te bereiken die binnen kon schieten. Met een 1-1 stand werden de kleedkamers opgezocht.

Na de rust was het wederom KSV dat scherp uit de kleedkamers kwam en de overhand nam. Bredevoort had moeite de bal lang vast te houden waardoor KSV constant in balbezit kwam en kon zoeken naar de voorsprong. Bredevoort wist een enkele keer nog in de buurt van het doel van KSV te komen maar wist aanvallend weinig klaar te spelen de tweede helft. Er vond nog wel een mooi moment plaats, Walter Overkamp maakte zijn return na een lange blessure en liet direct zien dat hij het voetballen zeker niet verleerd was. Bredevoort verdedigde de gelijke stand en slaagde hier heel lang in maar in de laatste minuut ging het toch mis voor de heren in het blauw. Een lange pass vanuit de verdediging werd knap gecontroleerd door de buitenspeler van KSV waarna hij op doel kon aflopen en de bal kon binnen schieten. Niet veel later floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een zure, maar geen onterechte nederlaag. In de eerste helft ging de wedstrijd gelijk op maar in de tweede helft was KSV de sterkere. Bredevoort speelt volgende week maandag (tweede pinksterdag) uit bij titelkandidaat Erix, een lastige wedstrijd wordt verwacht.