Bredevoort verliest in de laatste minuten van Zelhem

Op een onstuimige zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar Zelhem op het programma. Beide teams hadden 17 punten uit 9 wedstrijden en stonden op het moment respectievelijk op de tweede en derde plaats, een erg belangrijke wedstrijd dus.

Zowel Bredevoort als Zelhem begon scherp aan de wedstrijd, Bredevoort probeerde meer voor de voetballende optie te kiezen en Zelhem hanteerde veelal de lange bal. Dit was een logische keuze van het thuisteam, voorin heeft Zelhem namelijk de betere spelers lopen en die wil je aan de bal hebben. Het was Bredevoort dat de eerste helft de betere was, de bal werd goed rondgespeeld en er werd door middel van mooie combinaties gewerkt naar het doel van Zelhem. Hieruit volgde enkele goede mogelijkheden maar hier wist Bredevoort niet uit te scoren. Zelhem kwam vaak dichtbij het doel van Bredevoort maar wist dit niet tot veel kansen om te zetten. Met een 0-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

Beide teams kwamen wederom scherp uit de kleedkamers en het spelbeeld van de eerste helft veranderde niet. In de 64ste minuut kwam Bredevoort op voorsprong, Rick Janssen legde de bal uit een vrije trap precies bij Rik Tankink op het hoofd. Rik kopte de bal strak onder in de hoek en zette daarmee de 0-1 op het scorebord. Net als al eerder in dit seizoen gebeurd is, ging het spel van Bredevoort daarna erg achteruit. Zelhem ging opportunistisch voetballen en zette Bredevoort met de rug tegen de muur aan. Zelhem was in deze fase een stuk sterker en zorgde ervoor dat Bredevoort niet meer onder de druk vandaan kwam. Doordat Bredevoort niet meer dezelfde druk naar voren gaf als in het voorgaande deel van de wedstrijd, konden de verdedigers vrij gemakkelijk de bal naar voren geven. Bredevoort hield verdedigend tot laat in de wedstrijd stand maar in de 80ste minuut viel toch de gelijkmaker. Een verdediger van Zelhem reageerde alert en schoot de bal strak binnen. Tot overmaat van ramp voor Bredevoort viel in vrijwel de laatste minuut ook nog de 2-1 waardoor Bredevoort ondanks goed vertoond spel toch met lege handen naar huis toe moest. De scheids floot niet veel later voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een erg zuur resultaat. De eerste helft had Bredevoort meer moeten profiteren van het feit dat het de betere partij was. Zelhem gaf gedurende de hele wedstrijd niet op en ging met het volledige team voor een resultaat, dit was erg knap en bewonderenswaardig. Volgende week speelt Bredevoort thuis tegen Haarlo.