Bredevoort verliest in de laatste minuten bij EGVV

Op een frisse zondagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar EGVV op het programma. Kijkend naar de ranglijst, was te stellen dat dit voor beide teams een belangrijk potje zou zijn. Bredevoort stond namelijk op de derde plek en EGVV op de vijfde.

In de eerste helft waren de intenties van de beide teams al snel duidelijk. Beide teams zetten hoog druk op de ander, waar EGVV hierbij voor de lange bal koos probeerde Bredevoort hier voetballend onderuit te komen. Hierin was Bredevoort echter heel erg slordig waardoor EGVV gevaarlijk kon worden uit de omschakeling. Na 32 minuten werd het eerste doelpunt gescoord, een speler van EGVV schoot een afvallende bal uit een corner onhoudbaar binnen. Enkele minuten later lag de bal aan de andere kant ook in het doel. Een scherp indraaiende corner van Pim Schreurs werd niet goed weggewerkt en Koen Hoornenborg stond op de juiste plek om zijn eerste doelpunt voor het eerste te maken. Helaas voor Bredevoort stond er al snel weer een achterstand op het scorebord, na onnodig balverlies schoot een middenvelder van EGVV strak raak in de korte hoek. Met een 2-1 stand werden de kleedkamers opgezocht.

De tweede helft was het spelbeeld vrijwel hetzelfde als de eerste. Bredevoort begon erg sterk aan de tweede helft en zette EGVV vast. Dit resulteerde in de 48ste minuut al in de gelijkmaker, Rutger Hoefman kopte een voorzet over de keeper van EGVV heen. Daarna kreeg Bredevoort nog mogelijkheden op de voorsprong, deze gingen er echter niet in. Het resterende deel van de tweede helft ging, net als de hele wedstrijd, mooi op en neer. Beide teams kwamen enkele keren met de schrik vrij waarbij vooral Bredevoort in haar handen mocht knijpen dat de bal bij een scrimmage op de doellijn niet in het doel belandde. De laatste minuten was het voor beide teams alles of niets en helaas voor Bredevoort werd dat niets. In de 91ste minuut schoot een speler van EGVV de winnende binnen. Met een 3-2 eindstand floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een erg teleurstellend resultaat. Bredevoort was vandaag totaal niet in goede doen en hielp met het slordige spel EGVV volledig in het zadel. EGVV maakte via de omschakeling goed gebruik van het balverlies van Bredevoort en houdt de drie punten in Gelselaar.