Bredevoort verliest fysieke, doelpuntrijke wedstrijd bij Haarlo

Op een frisse donderdagavond stond voor Bredevoort een wedstrijd tegen Haarlo op het programma. Op papier werd deze wedstrijd op sportpark ’t Broock gespeeld maar in werkelijkheid werd deze bij Haarlo gespeeld. Bij een overwinning zou Bredevoort naar een verdienstelijk tweede plek klimmen.

De wedstrijd begon met een aantal snelle doelpunten. Na 5 minuten scoorde Haarlo vanuit een corner, een vrijstaande speler kon de bal binnen koppen. Heel lang kon Haarlo niet van de voorsprong genieten, in de 8ste minuut was het Mica Firing die na een fout van de keeper van Haarlo zijn eerste doelpunt voor Bredevoort 1 binnen kon schieten. Weer enkele minuten later scoorde Ramon ten Have uit een strakke vrije trap en stond Bredevoort met 1-2 (op papier 2-1, excuses voor de verwarring) voor. De eerste helft werd door beide teams met veel passie en beleving gespeeld wat resulteerde in een hoop fysieke duels waarbij Haarlo de grens nog wel eens opzocht. Qua voetbal ging het redelijk gelijk op waarbij Bredevoort meer de bal had en Haarlo dreigender was, vooral dankzij de fysiek sterke en grote spelers van Haarlo waren de corners een bron van gevaar. De tactiek van Haarlo was vrij duidelijk, een lange bal op de grote sterke spits en vanuit daar verder voetballen. Bij balbezit tegenstander zakten ze in en wachtten ze op een fout van hun tegenstander. Er werd verder in de eerste helft niet meer gescoord en met een 1-2 voorsprong voor Bredevoort werden de kleedkamers opgezocht.

Waar er in de eerste helft vrijwel direct een doelpunt viel, was dit in de tweede helft wederom het geval. Na onnodig balverlies in de verdediging van Bredevoort, schoot een speler van Haarlo de bal met een mooie boog in het doel en stond het dus weer gelijk. Een vervelend moment volgde, een speler van Haarlo kwam hard in botsing met het gezicht van de in competitieverband debuterende keeper Remco Assink. Remco heeft uiteindelijk een nacht in het ziekenhuis gespendeerd, we wensen hem beterschap en een spoedig herstel toe. Gelukkig was Pim Schreurs mee als reserve keeper en kon ook hij zijn debuut maken als keeper van Bredevoort 1. De rest van de tweede helft leek Bredevoort redelijk van slag en wist Haarlo uit een mooie actie en wederom een corner de 3-2 en 4-2 te maken. Ze hadden genoeg kansen om er meer te maken, maar hier slaagden ze niet in. Het laatste kwartier pakte Bredevoort de draad weer een beetje op en scoorde Hidde Wevers de 4-3 uit een corner. In de laatste minuten hing de enigszins verdiende gelijkmaker nog in de lucht maar helaas voor Bredevoort viel deze niet. Na wat blessuretijd floot de scheids voor het einde van de wedstrijd bij een 4-3 (3-4 op papier) eindstand.

Al met al een hele lastige wedstrijd, Bredevoort was vandaag niet opgewassen tegen het fysieke spel van Haarlo. In de eerste helft was Bredevoort de betere maar de tweede helft was duidelijk voor Haarlo.

Aankomende zondag is Bredevoort vrij. De eerstkomende wedstrijd is op 21-11, uit bij SVBV