Bredevoort verliest bij lastig DEO

Op een zonnige zaterdagmiddag stond voor Bredevoort de uitwedstrijd naar DEO op het programma. De eerdere editie werd door Bredevoort met 5-0 gewonnen. Dat dit een heel andere wedstrijd zou worden was van te voren meer dan duidelijk.

De eerste helft ging gelijk op, zowel Bredevoort als DEO wist geen hele grote kansen te creëren. Bredevoort haalde een aantal keer de achterlijn, hier werd de bal echter vaak niet goed teruggelegd. In tegenstelling tot de afgelopen drie wedstrijden van Bredevoort tegen Rietmolen, Neede en Meddo werd Bredevoort gedwongen tot het maken van het spel. Waar Bredevoort hier normaal slecht mee om gaat was dat deze wedstrijd niet helemaal het geval. Ondanks dat er nog een hoop fout ging was het voetballend niet heel slecht. Bredevoort had de eerste helft meer gebruik moeten maken van de linkerflank om Rutger Hoefman, die de laatste tijd voor veel dreiging zorgt, in stelling te brengen. Bij DEO werd vooral de linksbuiten met een lange bal gezocht. Ondanks dat deze linksbuiten de bal keer op keer feilloos uit de lucht plukte om daarna een actie te maken zorgde Rick Janssen er voor dat hij niet erg gevaarlijk kon worden.

De tweede helft begon Bredevoort veel sterker dan DEO. Een kwartier lang werden over het hele veld de duels goed aangegaan en gewonnen. Dit resulteerde in een aantal kansen voor Bredevoort. Hierbij wist Luuk Wensink na een voorzet van Rik Tankink nog te scoren, helaas werd dit doelpunt afgekeurd wegens buitenspel. Waar iedereen in een blauw shirt het hier niet mee eens was, bleek dit achteraf toch de juiste beslissing te zijn geweest. Na dit sterke deel van Bredevoort ging het weer gelijk op. In de 65ste minuut werd er gescoord door DEO. De linksbuiten van DEO kreeg iets te veel ruimte waardoor hij, al vallend, de bal hard in de verre kruising kon schieten. Hierna werd de wedstrijd steeds grimmiger. Kleine opstootjes, natrappen en hier en daar een stervende zwaan, alles kwam langs. Overigens wel steeds dezelfde zwaan. DEO speelde dit slim en zorgde ervoor dat Bredevoort zichzelf uit de wedstrijd hielp. De wedstrijd eindigde in 1-0.

Al met al een teleurstellend resultaat. Kijkend naar het aantal kansen had Bredevoort meer verdiend. DEO heeft het hier echter gewoon slimmer en volwassener gespeeld door zichzelf niet uit de wedstrijd te halen waar Bredevoort dat wel deed. Zo werd de ‘comeback of a legend’ van Gerjan Hoefman dus teleurstellend afgesloten.